Veckans som har varit i en sammanfattning

Nu har bloggandet kommit lite åt sidan den senaste veckan. Har haft fullt upp men ska försöka bli bättre på att uppdatera läsandet.
 
Hela älsklingens födelsedag (onsdagen) tillbringade vi ihop hela familjen. Blev trip till lekparken, hoppade studsmatta, pusslade å spelade en massa spel. En super duper mysig dag. På kvällen kom pappa till oss för att vara barnvakt åt Theo då vi skulle ner till stan å äta middag. Gjorde ett par ärenden på stan innan vi begav oss till restaurangen. Där satt redan Jeppe å Evelina, som jag hade bjudit in. Hela kvällen flög förbi å de bjöds på MASSA skratt å prat. God mat som vanligt å en del drickande för både älsklingen å Jeppe. Klockan rann iväg å helt plötsligt så va den 23.00. Konstigt nog så hade vi inte hört något från mamma å pappa men vi anade att de ville hem å sova då de skulle upp å jobba dagen efter.  Blev i stort sätt sängen direkt när vi kom hem😍
 
torsdags sken 🌞-en hela fm. Grabbarna tog ett dopp i poolen medan jag å Casper tog en promenad till affären. Självklart börja de ösregna när vi va på väg hem vilket resulterade att jag va dungsur när jag klev innanför dörren... Vi har pratat om att bygga en avskiljningsvägg mellan hall å vardagsrum för att få en mysig tvhörna. Älsklingen hade suttit å tänkt på de hela dagen vilket slutade med att han åkte å köpte virke (hade slutat regna). Han satte igång direkt. Trots att han har semester så måste han ha något att göra👍
Blev för övrig en mycket lugn torsdag.
 
fredags blev de att jag å små grabbarna åkte till stranden hela dagen medan älsklingen jobbade på hemma med väggen. De va första gången jag åkte iväg själv flera timmar med båda barnen så man va lite nervös på hur de skulle gå. Gick dock överförväntan! Theo va rätt så smågrinig innan vi satte oss i bilen men under resan till Mälarbadet (5min med bil kanske) så satt han bara å prata om att få leka i sanden å bada. Jag hade ställt mig på morgonen å gjort pastasallad å packat ner lite fika som vi skulle ta med oss.
Så fort vi kom ner å lagt upp filten så tog de inte många sekunder förrän Theo va nere vid vattnet å börja gräva. Tänk att de kan vara så kul med vatten å sand!☺
Vi åt lunch, fikade å njöt av vädret. Solen kom fram då å då men de va väldigt varmt ute trots de. Jag kände att jag inte riktigt kunde lägga mig ner på filten å blunda å njuta till fullo av solen då jag inte ville släppa blicken från Theo. Gick å köpte glass. Theo "badade" endast upp till knäna då han tyckte de va kallt. Casper åt precis när vi kom men sov sen enda tills vi kom hem.
Resten av dagen/kvällen blev de lugnt. Älsklingen hade gjort så pass långt på väggen som han kunde för dagen👍
 
lördags lämnade jag Theo hos sin mormor å morfar på fm för att jag å älsklingen skulle kunna utföra ett par ärenden i lugn å ro. Vi skulle nämnligen bestämma oss för en färg till den nya väggen samt till hallen som älsklingen skulle måla. Kom överens om en beige färg som matchade våran stenvägg. Vi kör även den i hallen tänkte vi. Tror de skulle bli grymt snyggt!
När vi sen hade hämtat Theo så åkte vi hem till älsklingens jobbarkompis som hade inflyttningsfest. Theo hittade snabbt en kompis som han lekte med hela kvällen. De lekte för fullt med 2 hundar, jagade varann, lekte med bilar å mycket annat. Men framför allt med hundarna. Det bjöds på hamburgare, dryck å snacks under hela kvällen. Mycket trevligt !
Va tänkt att vi bara skulle stanna en stund men som vanligt rann tiden iväg. Åkte nog inte därifrån förrän halv 11-11. Theo somna på 2sek. Väl hemma så fick vi besök av Mika. Satt å prata om himmel å jord. När Casper vakna för mat kl.1 så gick jag å la mig med honom. Mika å älsklingen satt kvar uppe å snackade medan de drack ngn öl. När Mika tackade för sig runt halv 3 så hade jag fortfarande inte somnat. Älsklingen smög in å fråga om jag va vaken å om vi hade någon mat att värma (jätte hungrig tydligen). Slutade med att jag höll honom sällskap medan han åt innan vi kröp ner igen (kl va då 4 ca). Älsklingen kröp ner bredvid Theo å hag bredvid Casper. Hur trött jag än va så somnade jag inte förrän kl.5.
Hemma hos mormor å morfar
 
söndags va jag jätte trött då jag inte somna förrän kl.5, Casper ville ha mat kl.6 å va sedan redo att kliva upp runt halv 8-8 tiden. Satte oss i soffan å myste tills Theo vakna runt 9.20 tiden. Han veekade ha vaknat på fel sida då han va väldigt grinig å bara skrek. Vägra äta frukost å klä på sig. Inte rätt morgon för de kände jag. Med mycket om å men samt hjälp av älsklingen så satt jag å barnen i bilen vid 11 tiden på väg till Evelina å Milliam. Vi skulle nämnligen till Exploria tillsammans medan älsklingen höll på med väggen☺
Theo å Milliam sprang runt å lekte hela dagen. Upp å ner i rutschkanorna, klätter "borgarna", sköt bollar & mycket annat. De va väldigt svårt för mig med barnvagn å en höggravid Evelina att hinna med i deras tempo haha. Slutade med att de fick springa runt själva så länge de visste vart vi satt. Vi pratade om himmel å jord. Bjöds på mycket skoj å skratt. Tiden rann iväg å helt plötsligt va de dags för lunch time å sen hemgång. Casper sov i stort sätt sen vi åkte hemifrån tills att vi skulle hem. Vakna för mat en gång bara. Så otroligt snäll å lugn😍
Hemma blev de att byta om för min del då Casper hade spytt ner hela min rygg, Theo badade å älsklingen låg å myste med Casper. Sen bar de iväg till 18 års kalas för min kusin. Bjöds på smörgåstårta å massa god fika.
Även där bjöds de på massa prat, skratt å skojigheter. Väl hemma blev de en lugn kväll med filmtittande för hela familjen innan läggdags.
 
måndags blev de en trip till Tom Tits hela dagen med barnen å min mamma medan älsklingen jobbade på hemma. Fick göra de bästa med att underhålla Theo framför allt haha. Theo har endast varit där en gång tidigare men då va han knappt 1.5år gammal så de va betydligt roligare för honom nu. Som han sprang runt! Upp å ner från våningsplanen, hit å dit, boll hit å boll dit. Va ett stort leende hela dagen å de märktes att de va väldigt uppskattat 😀 Blev en rätt så snabb lunch då han ville leka vidare medan jag å mamma kände att vi behövde sitta ner någon minut iallafall haha.
Sprang även runt ute på gården å lekte. Käkade glass i 🌞-en, Theo sprang å lekte i vattnet.
En hel dag på Tom Tits å fem tummar upp. Theo skulle få sova över hos sin mormor å morfar så älsklingen kunde färdigställa hela väggen. Blir så snyggt! Otroligt skönt att leva med en händig kille som e så allsidig👍
Kvällen blev väldigt lugn med lite småplock. Titta på tv å hade de allmänt mysigt med älsklingen.
 
Igår färdigställde älsklingen målningen av väggen, alla väggar i vardagsrummet å hallen. Han fixade även med golvlisterna runt nya väggen samt satte upp kabellister till alla kablarna. Jag stod på alla fyra å skrubba golvet för att få bort färgen då han hade slarvat med att täcka över golvet under målningen. Kände mig lite som Askungen haha. Städade undan allt småplock, städade köket, tog en promenad med Casper så han somna samt tvätta upp all tvätt (3 maskiner). Vart en lugn dag med en hel del gjort. Har sagt i flera dagar nu att jag måste ta tag i rabatten på baksidan å rensa den men de har alltid kommit något annat i vägen. Måste även ta mig i kragen å skriva klart förlossnings berättelsen (har börjat skriva) som jag lovat även om Casper snart blir 2mån... Sjukt va tiden går!!!!!! Dock underbart å se hans utveckling❤
Såg nu att  Första tiden hemma delen råka av misstag komma upp igår kväll (hade skrivit klart den tidigare och glömt ändra tiden jag ställt in som inlägget skulle läggas in) så den kommer jag faktiskt flytta på så att inläggen hamnar i rätt ordning, dvs förlossningsberättelsen först å sen "första tiden hemma" inlägget.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0