Grinighet, kĂ€rlek, 🌧 & 🌞

GodkvĂ€ll🌾
Har inte haft tankarna pÄ att blogga alls de senaste dagarna. Det har varit annat som kommit i vÀgen, huvudet har varit pÄ annat hÄll om kvÀllarna samt att de har varit allmÀnt grinigt hÀr hemma.
 
I söndags hade nog hela familjen en sĂ„n dag dĂ„ vi smĂ„retade oss pĂ„ minsta lilla. De va grinigt i stort sĂ€tt hela dagen. Jag Ă„ Ă€lsklingen va allmĂ€nt trötta, Theo betedde sig som en bebis pĂ„ nytt Ă„ Casper va vĂ€l den som egentligen va sig mest lik men lite kinkigare Ă€n normalt Ă„ ville ha nĂ€rhet hela tiden. Trots detta sĂ„ Ă„kte vi till Biltema Ă„ köpte en ny cykel till Theo, ihop om att dagen skulle vĂ€nda... SjĂ€lvklart skulle det provcyklas direkt nĂ€r vi kom hem. Snabbt dĂ€refter sĂ„ bröt han ihop av skrik "Theo kan inte!!!". Han ville nĂ€mnligen trampa baklĂ€nges hela tiden, precis som han kan pĂ„ trehjulingen, men nu blev de ju att han bromsade istĂ€llet. SĂ„ smĂ„ning om lĂ€r han sig Ă€ven att cykla pĂ„ denna👍 Mot kvĂ€llen sĂ„ lĂ€ttade stĂ€mningen lite innan vi skulle krypa till kojs.
Theo fick vÀlja fÀrg helt sjÀlv- en röd va en sjÀlvklarhet (ser dock orange ut pÄ bilderna)!
 
I  mĂ„ndag Ă„ tisdags sĂ„g dagarna i princip likadana ut. LĂ€mnade Theo pĂ„ dagis vid 9 tiden och dĂ€refter kom min kĂ€ra mamma pĂ„ besök. Blev lite Casper mys innan vi tog vĂ„ra promenader (mĂ„n-fre e de nya "mĂ„ste" för oss). Med vĂ„ran otur sĂ„ började de sjĂ€lvklart regna nĂ€r vi skulle ut. Det va bara att trotsa regnet !! Dyngsura (mest mamma) va vi bĂ„da dagarna haha🌧
HĂ€mta Theo vid 14 tiden. Han hann mysa en snabbis med sin mormor bĂ„da dagarna innan de va dags för henne att bege sig till jobbet. DĂ€refter blev de massa mys Ă„ bus för oss hĂ€r hemma. KvalitĂ©ts tid med mina underbara söner ❀
 
I mÄndags blev de Àven att jag hann massera mormor pÄ fm (innan mamma kom).
IgĂ„r (tis) Ă„kte jag Ă„ Casper ivĂ€g pĂ„ studentfirande i Enhörna. Bjöds pĂ„ mycket god mat Ă„ fika samt trevligt sĂ€llskap. Kom hem till 2 sovandes killar. Va bara Ă„ krypa ner bredvid dom😍
I mĂ„ndags kvĂ€ll❀
Caspers utslag har blivit betydligt fler.. De ser som sagt vĂ€rre ut Ă€n va de e (syns inte riktigt pĂ„ bilden ovan). VĂ„ran lille prickikorv💕
 
Idag sken 🌞-en Ă„ de va riktigt varmt ute!! NĂ€stan lite för varmt i vissa stunder (synd Ă„ klaga egentligen).
LĂ€mnade som vanligt Theo runt 9 tiden. Hem Ă„ kĂ€ka frukost med mamma som idag va ledig. Gjorde i ordning salladslunchen Ă„ Theos mellanmĂ„l, som vi skulle ha med oss ut pĂ„ vĂ„ran promenad. Vi skulle nĂ€mnligen promenera tills de va dags att hĂ€mta skrutten igen. Blev en hel del backtrĂ€ning👍 Svetten bara rann och trĂ€ningsvĂ€rken i bĂ„de ben, rumpa Ă„ ljumskar kom smygandes under tiden vi gick. Stekande sol Ă„ knappt nĂ„gon flĂ€kt större delen av promenaden.
Blev en lĂ„Ă„ng promenad som tillslut stannade pĂ„ 1.2mil och drygt 800 kcal samt en snygg brĂ€nna (not!)👌😂
Begav oss till lekparken efter att vi hÀmtat Theo. KÀkade vÄr lunch/mellanmÄl innan de va full fart med lekandet. Gunga, Äka rutschkana, klÀttra i rutschkanestÀllningen Ä Äka linbana. En mycket glad kille som slutligen fick en glass pÄ vÀgen hem.
Medan jag dammsög Ä moppa golvet sÄ drog Theo med sig sin mormor & lillebror till "vÄran" lekpark. Blev Àven att Theo försökte sig pÄ Ä cykla igen. Blev inge skrik denna gÄngen men han fÄr fortfarande inte riktigt in de att han inte kan trampa bakÄt.
NÀr Àlsklingen kom hem blev de middag Ä sen en lugn kvÀll. Jag tog bl.a en avsvalkande dusch tillsammans med lillskrutten.
 
Ligger nu i sĂ€ngen. Theo pĂ„ Ă€lsklingens sida i sĂ€ngen, Casper i sin vagga bredvid mig Ă„ Ă€lsklingen i Theos rum. Alla sover sĂ„ sött 😍 Blir Ă„ försöka sova för mig ocksĂ„. En ny dag vĂ€ntar imorgon.
SĂ„ ska jag sammanfatta denna dag sĂ„ gör jag de med 6 ord : UNDERBAR DAG I 🌞-EN & FAMILJ!!!!!!❀❀❀❀
 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0