Mammaledigheten har dragit igång på riktigt

torsdags kan man säga att jag gick på mammaledighet för första gången. Älsklingen började nämnligen jobba då efter 21 dagars ledighet. Va jätte skönt å ha hela familjen hemma ett tag å vi behövde verkligen rå om varann, samtidigt som de va skönt att komma tillbaka till vardagen igen. Även om man är hemma med Casper så blir de på ett sätt lite egen tid tanke på att han e så snäll å tyst samt sover för de mesta än så länge😊
 
Casper blev 3v 😍💕
Lämnade Theo på dagis i vanlig ordning vid 9 tiden. Gick hemåt å käkade frukost med mamma som kom förbi innan hon skulle iväg å jobba. Blev lite Casper mys innan vi gick ut på en långpromenad till Ica Maxi där jag skulle hämta ut ett startpaket från libro till Casper. Väldigt skönt att komma igång med träningen igen även om de nu "bara" blir promenader för tillfället. Anfåddheten kom direkt vilket jag inte kände av under graviditeten. Bäst att ta tag i konditionen nu (+ styrkan)👍
Blev lite småstressigt när vi skulle hem (tog lite längre tid å gå än vi räknat med) så de slutade med att vi tog bussen hem tanke på att vi skulle hämta Theo & mamma skulle till jobbet som sagt.
Jag tog med båda mina grabbar till lekparken så Theo fick leka av sig lite till samtidigt som han fick mellis ute. Uppskattat även om de va lite kallt.
Städerskan höll på å städa för fullt men som tur va så hade hon nästan hunnit klart när vi kom hem så vi inte störde henne alltför mycket.
Hon e väldigt bra, mysig å go. Casper fick t.o m. en "välkommen till världen" present av henne- en 🐘 leksak med "skrammelkulor" inuti sig (Theo börja leka med den direkt haha).
Resten em/ kvällen vart lugn. Familjemys där vi hjälptes åt med maten, kolla på film å bara umgicks. Nattade Theo runt halv 10 i sin egen säng för en gångs skull. Avslutade kvällen med lite pusslande. Börjar närma sig slutet nu👍
 
Igår va inte morgon lika rolig. Theo vaknade på helt fel sida å de va sparkar samt slag i kombination med trötthet riktat mot mig. Med mycket om å men så kom vi tillslut iväg till dagis vid halv 9 då barnen skulle vara på plats senast 8.45. De skulle nämnligen på utflyckt- till brandstationen🚒
Väl hemma så fick vi besök av mamma även idag innan hon skulle jobba. Massa mys å en promenad hann vi med denna dag också. Hämtade Theo halv 1 idag istället för kl.14 då han skulle till sin farmor å farfar och sova där. Saknaden har varit stor från både Theos sida å deras.
Svärfar kom strax innan 13 tiden för att även hinna mysa med minsta barnbarnet, som självklart sov. Sov lika bra i farfars knä som i vagnen. Vaknade lagom när de skulle åka. Trots den dåliga morgonen så fick man världens största kram å puss från sin stora pojk😗
 
Hela em blev de massa mys med lilla Casper. Fick ligga i mitt knä hela tiden medan jag gosade ner mig i soffan å kollade igen på de 2 senaste avsnitten av Biggest Loser. Började med middagen när älsklingen kom hem- korvstroganoff m ris. Därefter ännu mer mys i soffan med lillkillen.
Varvade mellan gladiatorerna å fotbollen (Sverige-Frankrike) innan älsklingen kröp ner å bytte till Solsidan serien haha. Casper spydde ner sin kära pappa (nyduschad) så fort han kom till älsklingens knä å de va inte en gång utan säkert hela måltiden i omgångar. Ett gott skratt blev de under kvällen iaf innan vi kröp till kojs strax innan midnatt😍
(Sverige vann med 2-1 i 93:e min, skott från halvplan!!!!!!!!🇸🇪)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0