Midsommar dagarna🌾

I torsdags hade jag fullt upp hemma. Blev att jag hoppade promenaden med mamma utan tog istÀllet "sovmorgon" till kl.10 dÄ jag kÀnde mig helt slut. Casper sov fortfarande nÀr jag klev upp sÄ medan jag hoppa in i duschen höll mamma ett öra pÄ honom medan hon kÀkade frukost. Lagom nÀr jag va klar sÄ vaknade han Ä ville ha mat. Passade bra dÄ Àven jag skulle Àta.
 
Hela dagen bestod av att pricka av listan vi skrev ihop igÄr innan jag skulle skjutsa ner mamma till jobbet Ä vi skulle vidare till JÀrna dÀr Laila skulle hÀmtas upp.
Tiden rann ivÀg men allt vart avprickat dock lite senare Àn vi tÀnkt. Tur att vi inte hade nÄgon direkt tid att passa. Redan ner till landet flöt pÄ vÀldigt bra trots att det varnades för köer vid Söderköping. Tror vi endast fastnade i 20min kö.
Lagom nĂ€r vi kom ner Ă„ packat in allting sĂ„ tog vi de bara lugnt pĂ„ altanen fram tills att middagen va klar- 🍔. JĂ€tte gott! Älsklingens syster med familj hade kommit ner tidigare i veckan. Satt sĂ€kert ute tills klockan blev 21 nĂ„gonting innan vi myste framför tv'n. Somnade mellan mina tvĂ„ söner❀
 
Midsommarafton🌾
Klev upp runt 9-9.30 tiden. Gjorde i ordning oss Ă„ kĂ€kade frukost innan vi begav oss till midsommarstĂ„ngen för dans Ă„ fika. VĂ€ldigt varmt Ă„ 🌞-en sken. Barnen sprang runt Ă„ lekte med sina fina sommarklĂ€der Ă„ kransar i hĂ„ret. Otroligt fint Ă„ se. En riktig sommarkĂ€nsla. Det bjöds pĂ„ dans, lotteri, fika, skratt Ă„ underbart sĂ€llskap.
 
Hela eftermiddagen bestod av lunch, bus Ä lek med sönerna ute i det fina vÀdret, vi lekte midsommarlekar (jag, svÀrfar Ä Àlsklingens mormor Lena vann), Ät en typiskt jordgubbstÄrta, skippade den traditionella midsommarmaten utan grillade istÀllet Ä kÀkade fÀrskpotatis till med tillbehör. Vi hade vÀldigt trevligt Ä mysigt hela dagen/kvÀllen.
Casper lÄg i vagnen Ä sov och Theo somnade i soffan ute pÄ altanen dÀr vi satt hela kvÀllen. Som vanligt blev de en del djupa diskussioner grabbarna emellan nÀr de inte tyclker samma sak men alltid lika intressant Ä lyssna pÄ deras argumment haha. Blev inte att vi kom till sÀngs förrÀn midnatt nÄgon gÄng.
 
MidsommardagenđŸŒŒ
Solen lös Ă€ven denna dagen men de va vĂ€ldigt kraftiga vindar sĂ„ de kĂ€ndes inte sĂ„ jĂ€tte varmt hela tiden. Vi kĂ€kade rester till lunch. Va i stort sĂ€tt ute hela dagen trots blĂ„sten. Grabbarna snickrade lite pĂ„ utbyggnaden medan vi tjejer fick försöka underhĂ„lla kidsen (som inte hade sina bĂ€sta dagar) med poolen, gungan, gĂ„ ivĂ€g med massa pinnar till vassen, fika lite osv. Grabbarna Ă„kte Ă€ven ivĂ€g en stund pĂ„ dagen för att prova sin fiskelycka. Gick sĂ„dĂ€r😉
Dagen gick Ă„ snart va de dags att förbereda middagen- hemmagjord 🍕. Super gott! KvĂ€llen sĂ„g ut sĂ„ att vi tog de lugnt framför sommarkrysset Ă„ grabbarna Ă„kte ivĂ€g för att meta lite. Kröp till kojs precis nĂ€r de kom hem igen vid 23 tiden. Somnade direkt bredvid mina pojkar. Älsklingen har fĂ„tt sova pĂ„ soffan sen i torsdags sĂ„ han lĂ€ngta hem till en ordentlig sĂ€ng, Ă€ven om han Ă€ndĂ„ sa att han hade sovit helt okej i soffan haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0