"Jaha inge vila här inte"

Ledig även idag.
Väcktes som vanligt av Theo runt 7 tiden. Myste med frukost framför tv'n innan vi gick till dagis. Därefter åkte jag å handlade innan jag begav mig till mitt gamla jobb för att hälsa på. Min gamla samordnare har "tjatat" att jag ska hälsa på med magen. Självklart va hon inte där idag utan hon va på utbildning. Men fick träffa de andra å de va lika trevligt de 😊
Därefter åkte jag å hämtade upp mamsen som virrade runt på stan innan vi åkte hem till oss för att slänga i oss lunch. Sen va de dags att hämta skrutten. Lika glad som vanligt när han såg sin mormor. De lekte för fullt å käkade lite fruktsallad medan jag slängde ihop en bröddeg (receptet kommer upp ikväll- lovar).
Närmare halv 5 kom min käraste hem å strax därpå kom min pappa förbi för att hämta upp mamma. Men innan de fick åka hem så satte jag honom å älsklingen i småjobb. "Jaha inge vila här inte" suckade båda två retsamt.
De skulle först ändra gradinfästerna i lillebrors rum då gardinen hängde lite snett. De skulle sedan sätta upp en hylla i vårt sovrum över sängen samt klistra upp en text i vårt rum. Slutliggen skulle de sätta upp skotorken i tvättstugan👍 Älsklingen hade kunnat gjort de själv egentligen men de går alltid fortare om man e två.
Då minskades de med lite saker i lillebrors rum vilket e skönt då vi snart måste göra i ordning där inne. Har delat ut lite uppgifter till både min mamma å min kusin (som gärna ville bidra med något trots att vi ses 1 gång/år kanske) å när de blir klara så e en stor del av allt klart i rummet😊 Måste även ta hem Theos gamla bebis kläder å gå igenom de samt tvätta dom (de står hos svärföräldrarna). Även liggvagnen, vaggan, maxi kosin å lite annat ska hämtas hem igen. 
 
Uppgifterna som e utdelade e inför lillebrors ankomst:
Mamma: slipa å måla spjälsängen & göra vimplar att sätta upp på väggen
Min kusin Ida: en myspöl😊
Jag:  ska införskaffa en korg att ha leksakerna i (ikea), 2 st lite djupare å snygga hyllor, sätta upp lite pompoms (e redan inhandlat) i ena hörnet, någon fin krok å lite smått å gott.
 
Nu blir de  börja med maten så de inte blir alltför sent för skrutten som redan börjar bli trött.
Hörs lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0