Löning tack🙈

Extra jobb idag mellan kl 8-16. RĂ€tt skönt Ă„ vara tillbaka pĂ„ jobbet efter att ha varit ledig i 5 dagar eftersom jag tog ledigt fre-sön + hade mina 2 lediga dagar i början av veckan. Trots tröttheten sĂ„ Ă€r det skönt att vara igĂ„ng. Blir sĂ„ slapp Ă„ slö av att bara gĂ„ hemma nĂ€r skrutten e pĂ„ dagis i nĂ„gra timmar (han vill verkligen dit Ă„ trivs sĂ„ himla bra dĂ€r, de e inte sĂ„ att jag inte vill umgĂ„s med min Ă€lskade son för de vill jag). Även om man har saker Ă„ göra hemma sĂ„ blir de inte samma sak som om att vara pĂ„ jobbet.
 
Sen blir de Ă„ tanka bilen litegrann dĂ„ bensinlampan kommer börja blinka nĂ€r som helst kĂ€nns de som. LĂ€ngtar tills lönen kommer dĂ„ de ekar pĂ„ kontot just nu haha. Har nog inte mer Ă€n 300 kr pĂ„ kontot för tillfĂ€llet sĂ„ ja jag lĂ€ngtar🙈
DĂ€refter direkt till dagis för att hĂ€mta skrutten. FĂ„r se om han vill hemma idag (sĂ€llan han vill de)😊 Kommer nog hem lagom till att Ă€lsklingen svĂ€nger upp pĂ„ uppfarten ocksĂ„. Middags förberedelser nĂ€stan direkt. Älsklingens kollega har bestĂ€llt stuvade makaroner Ă„ stekt falukorv i matlĂ„da sĂ„ de blir dagens middag. Kul nĂ€r maten uppskattas Ă€ven av Ă€lsklingens kollegor😊
KvÀllen lÀr nog bli lika lugn som vanligt. Lek Ä bus med skrutten tills han ska sova samt godnattsagelÀsning. FÄr se om jag kommer igÄng med pusslandet igen dÄ jag kÀnde att jag behövde den typen av avkoppling pÄ kvÀllarna förutom all tv tittande som annars blir.
Imorgon vÀntas det jobb igen, 7.30-19.
Tröjan e köpt frĂ„n Wish. JĂ€tte skön Ă„ snygg enligt mig👍

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0