Ny vecka, barnmorskebesök, massage å mys med min mormor å morfar

Dålig uppdatering å jag har helt glömt bort att uppdatera vad som har hänt de senaste dagarna. Blir en sammanfattningen här nedan:
 
I söndags blev de en lugn dag. Jag fick sovmorgon till kl.11- välbehövt men kände mig rätt trött ändå. Hårtvätt å små städning samt drog igång en tvättmaskin. Åkte sedan till älsklingens gamla jobbarkompis som bodde långt inne i skogen å ute på vishan kändes de som haha. Mycket trevligt hade vi å dom bjöd på fika. Väl hemma blev det att börja med middagen. När skrutten hade somnat på kvällen så blev de bröd bak för mig å tog hand om den blöta tvätten innan de va dags att jrypa till kojs själv.
Bröd receptet kommer upp i ett senare inlägg☺
Att få vara din mamma e de finaste i livet❤
 
måndags gick vi in i ytterliggare en vecka, dvs v.30(29+0). Endast 10v kvar och 76 dagar😮 Precis som förra veckan så hade magen växt rätt mycket denna vecka tillskillnad från de resterande 28v. Väldigt häftigt hur stor skillnad det kan vara vecka för vecka. Magisk känsla. Va dock fortfarande större med Theo i denna vecka. Förra veckan gick jag även in i tredje trimestern, dvs sista tredjedelen av graviditeten. Evigt tjatande om att tiden går alldeles för fort, MEN DEN GÖR JU DE!!! Måste verkligen börja ta vara på den här sista tiden med magen å all den här underbara känslan, för snart så e magen som ett minne blott, lika så fosterrörelserna! Dock så har vi vårt andra mirakel hos oss å de slår självklart allt även om jag kommer sakna känslan av att vara gravid❤
Det sköna e att jag fortfarande mår lika underbart å ingen direkt känsla att jag e gravid förutom magen då. Hade ytterst lite halsbränna när jag skulle sova men den försvann så fort jag drack 2 klunkar vatten. Är inte extra känslig för olika lukter (vilket jag va med Theo) vilket jag trodde att jag skulle vara. Ingen direkt cravings eller ökad matlust. Utan äter allt som jag brukar å äter lika ofta/sällan (hur man ser de) som innan. Besöker inte toaletten oftare bara för att jag e gravid.
Min vardag ser precis ut som innan vi plussade, dock lite tröttare.
 
Lillebror är nu ca 36 cm lång från huvud till fot enligt appen å väger 1.43 kg i början av veckan å slutet av veckan runt 1.58kg. Han växer på bra nu å de märks även på magen som sagt. Se bild här nedan⬇
Med lillebror❤
Med Theo❤
 
Masserade även Alexandra 1tim innan kvällsjobb. Kvällen på jobbet va lugn precis som vanligt. Kom hem till två sovandes killar så de va bara å krypa ner bredvud älsklingen.
 
Tis och ons va jag ledig. Theo fick vara hemma båda dagarna då han tydligen hade hostat en hel del på mån eftermiddagen när älsklingen häntade honom.
Blev en lugn dag på tisdagen. Vi badade, städade, tvättade, handlade, myste å lekte för fullt hela dagen. På eftermiddagen kom bästa Mickis å umgicks med sin gudson å med mig. Super mysigt❤
 
På onsdagen va de dags för ytterliggare ett barnmorskebesök. Tog olika blodprov, vägde mig, tog blodtryck, mätte livnodern/magen, lyssnade på lillebrors hjärtslag å fick allmän info.
Blodproverna & blodtrycket visade bra värden. Vågen visa +8kg från inskrivningen, livmoderns/magens mått hade ökat från 24cm ➡ 28 cm (mitt på normalkurvan). Att höra lillebrors hjärtslag e lika underbart varje gång. Lika nervös inför varje besök då man e rädd att något ska låta fel med hjärtslagen trots att man känner att han e väldigt vild i magen men en enorm lättnad uppkommer när man får höra att allt e bra. Eftermiddagen tillbringade vi hos min mormor å morfar då mormors syster med man va på besök. De hade aldrig träffat Theo i verkligheten så de tyckte de va riktigt kul. Massa lek blev de.
Därefter kom Alexandras syster över på 1tim massage. Kvällen blev lugn tillsammans med min älskade familj❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0