Onödig energi åt tjat

Väcktes kl. 7.45 av skrutten av samma anledning som alltid- toabesök. Trots att de vart sent igår kväll så kände jag mig rätt pigg ändå. Gav älsklingen sovmorgon då han sovit relativt dåligt i flera dagar.
Vi käkade frukost, myste med lite pusslande innan vi tog oss ett bad (massa bubblor ska de va haha) å jag passa på att tvätta håret på oss båda. Älsklingen skrämde skiten ut oss då vi va helt inne i badandet när han "slet" upp duschdrapperiet helt plörsligt haha😂 Ni skulle ha hört Theos skrik å vi alla brast ut i skatt.
 
Hela dagen så små röjde vi hemma. Älsklingen sopade ute, slängde 2 gamla blommor som han har tjatat på mig att jag ska slänga å tog ner ljusslingan som vi helt glömt bort. Jag dammsög, torka golven å plockade undan inne samt tvätta. Theo stöka mest ner i sitt rum å va allmänt grinig hela fm trots att dagen började så pass bra... Vi kollade även runt på vitrinskåp, matgrupp till vardagsrummet (antingen de eller enbart stolar), soffbord samt ny soffa. Vi båda känner att vi verkligen vill få ordning här hemma så som vi vill ha de även om de e nu e helt okej som de e.
 
Kl 14 så va de dags för Knatteskuttsidrott för Theo. Å även där så va de gnäll (på håret att vi åkte därifrån). Han vägrade göra något å ville bara "störa" alla andra när de va så duktiga. 15 min innan de va slut så börja han lyssna men blev jätte grinig när vi skulle hem istället🙁 Hela em såg ut så också. Det har varit så här till å från ett  par dagar nu å vi undrar om han e inne i en sorts period just nu å att han börjar känna att de börjar närma sitt slut med graviditeten, att han inte bara kommer stå i fokus sen när lillebror kommer. Känns lite så men vet inte, kanske bara e att han testar oss här hemma. Hoppas de lägger sig snart då jag blir alldeles slut på de nu när jag e gravid. Jag mår toppen, har massvis med ork i vardagen å älskar att vara gravid samt njuter massvis, men tålamodet e inte lika bra nu å de känns lite träligt att lägga orken å energin på att tjata på Theo för småsaker. En dag som denna (vilket har hänt ett få tal gånger på 3 år) tar mycket onödig energi, bara en sån sak att han skulle städa sitt rum tog över 2tim för annars skulle han inte få åka å sova hos sin mormor å morfar (då jag skulle jobba natt å älsklingen inte kunde komma senare till jobbet)...
 
TILLSLUT så va rummet städat, han fick i sig all middag å han ville hjälpa mig med att plocka undan efter maten samt va väldigt kärleksfull. Nu kände man igen honom igen😍 Lika glad va han då hans mormor å morfar kom å hämtade honom. Han pussa å krama både älsklingen, mig å lillebror (krama å pussa magen) hejdå innan han åkte. Gullungen❤
Jag hängde upp den sista tvätten innan jag la mig för att få sova i 2 tim innan nattjobbet. Jätte otaggad när älsklingen väckte mig 20.30 å sa att jobbet kalla. Pussa honom godnatt å gav honom en bamsekram.
 
Sitter nu på jobbet å försöker hålla mig vaken. Klockan slog precis 00.00. Blir å kolla på någon film å kolla runt lite på nätet då jag har min bärbara med mig.
Hoppas ni har haft en underbar helg i 🌞-en. 
Innan knatteskutten
Otaggad för jobb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0