V.33(32+0)

Välkomnar en ny måndag och en ny vecka in i graviditeten. Precis som i rubriken så går vi nu in i v.33(32+0) och de händer mycket just nu samt att paniken börjar komma.
Inte bara de att magen växer, lillebror rör sig för fullt och att vecka för vecka far förbi utan de e så mycket som måste hinnas med på så kort tid känns de som.. Önskar att vi hade mer än 24tim/dygn i några veckor framåt så allt blir klart.. Bl.a så ska detta göras:
 
* Otroligt mycket jobb på schemat fram till den 11/5
* Lillebrors rum måste bli klart innan han kommer
* Måste gå igenom alla Theos gamla kläder å sortera dom i storleksordning i olika påsar samt börja förbereda i hans byrå
* Måste skaffa något typ av skötbord (med förvaring helst) å införskaffa alla tillbehör som blöjor, våtservetter, lotion osv
* Inte prio ett men nu har vi väntat så länge... Vi vill få ordning hemma, ffa i vardagsrummet med att folla upp gardinerna, köpa antingen en matgrupp eller endast stolar, en ny soffa osv
* Jag är inte redo att släppa graviditeten alls å har lite ångest att de snart e över men längtar efter bebis såklart
 
Kände nu att inlägget spåra ur lite.. Va tänkt att jag skulle skriva om den nya veckan men vart så mycket annat svammel nu..🙈
Här kommer iaf lite allmän info om denna vecka enligt appen:
 
Om barnet:
* Ca 40cm långt mellan fot å huvud
* Väger i början av veckan ca 1.98kg & mot slutet av veckan 2.15kg
* Kroppen fortsätter att lagra underhudsfett
* Fostervattenmängden har stannat av å är nu konstant
* Hjärnan växer snabbt och huvudet ökar snabbt i storlek
* Barnet kan nu uppfatta ljus å mörker, t.ex om det är dag eller natt
 
Hur mår jag:
* SUUUUPER fortfarande (inget jag bara säger utan jag älskar att vara gravid)😁
* Tröttheten kommer å går
* Ingen halsbränna
* Ingen direkt hungerkänsla men väldigt törstig
* Inget ökad toa behov
* Magen växer för fullt (märks tydligt på kläderna haha)
* Lite klumpigare än vanligt men inte så farligt
* Inga känningar av smärta i varken höft/rygg eller i någon annan kroppsdel
* Håret är mycket bättre å finare än innan graviditeten
* Knappt några finnar
* Viktuppgången är ett ? då jag inte har vägt mig sen sist hos barnmörskan (ny vikt på onsdag när jag ska dit)
* Samma som ovan så vet jag inget om mina värden förrän på onsdag
* Mjölk å frukt e nog ett fortsatt litet cravings (tror jag)
Dagens mage😍😍😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0