1 maj + ny vecka

Vår 1 maj bestod av en ny vecka i graviditeten och massa 🌞!!! Härligt på många sätt å de vore ju synd om man skulle klaga.
 
V.38(37+0) välkomnar med att meddela att det endast va 20 dagar kvar till BF och att jag mår lika underbart som vanligt. Trött ja men passar verkligen på å njuta extra mycket de sista dagarna då jag vet att lillebror kan bestämma sig fär att komma vilken dag/vecka som helst även om jag själv hoppas att han kommer närmare BF trots att längtan e så stor😍
Jag gick även in i min sista arbetsvecka vilket kändes (å känns fortfarande) helt overkligt å jätte konstigt. Längtar till ledigheten men samtidigt inte då jag trovs s å pass bra med mina kollegor. Tur att jag kommer träffa dom rätt så ofta ändå då de kommer vilja bebis mysa massor😊
Har inte så myclet nytt att säga om hur jag mår för det är lika oförändrat nu som de tidigare veckorna. Sammandragningar känner jag så fort jag e rörlig eller promenerar men inte så att de gör ont eller e obehagliga. Ingen direkt halsbränna eller smärta i kroppen generellt. Möjligtvis lite klumpigare men de e egentligen inte så konstigt då de e så pass få dagar kvar. Hyn å håret e fortsatt fint å lättskött. Älskar mamma magen fortfarande lika mycket. Har ingen panik alls inför lillebrors ankomst då allt e klart😁
 
Info om lillebror enligt appen:
* Ca 48 cm lång
* Väger ca 3kg i början av veckan & 3.17kg mot slutet av veckan
* Graviditeten beräknas nu vara fullgången 
* Barnet ökar snabbt i vikt och alla inre organ är färdigbildade
 
Vår 1 Maj fortsattes sedan med graviditetsfotografering ute vid Taxinge Slott i 🌞-en. Otroligt skönt att vädret va på vår sida och att även Theo nu kunde vara med så de vart några familje bilder😍 Han va förstås inte den enklaste att fastna på bild men kul va de ändå å han va jätte duktig tanke på att de fanns både lekparker å bryggor i närheten som tog en hel del av hans koncentration. Måste även säga att även älsklingen va duktig å höll masken då jag vet att han bara tycker dessa bilder e onödiga haha. Dock ett väldigt fint minne tycker jag då bara att få uppleva en (två) graviditet e ett minne för livet (hoppas på en till senare i livet tihi)❤ Blev många bra å fina bilder😍
Alexsandra som tog bilderna i lördags tog även dessa bilder. När vi alla (eller rättare sagt jag) kändes klara så tackade vi för all hjälp å gick till lekparken så skrutten fick leka av sig. Mina föräldrar va även med för att ha lite koll på Theo medan bilderna på mig å älsklingen togs. Blev att vi avslutade eftermiddagen med lite lunch å fika på slottet innan vi fick skynda oss hem då jag skulle jobba kväll. En underbar fotograferingsdag i det fina vädret å trevligt lunch sällskap😊
 
Arbetspasset gick helt okej å rätt så lugn kväll. Tiden gick väldigt fort de sista timmarna å snart va man hemma igen. De va bara å krypa till kojs bredvid mina favoriter😍
 
Här kommer några bilder från mammas mobilkamera:
(Ser fram emot att få alla bilder som är tagna med systemkameran)
 
 

Kommentarer
Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Härligt!

Svar: :)
Zandra Kjelledal

2017-05-05 @ 09:32:49
URL: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0