Barnmorskebesök

Idag blev de en sovmorgon å blev förvånad att Theo inte hade kommit in till oss i natt då han oftast gör de. Jag gick upp strax innan 8 för att göra mig i ordning för dagen då de va tänkt att Theo skulle till dagis ett par timmar. Theo kom insmygande i badrummet å småskrämde mig lite. Hans första ord va "Mamma, Theo vara hemma idag, inte vara på dagis". Självklart fick han de.
Min mamma kom även på besök å umgicks med oss hela dagen, bokstavligen (9-17.15 ca haha). Vi käkade en snabb frukost då det sedan gick över till lek med skrutten.
Vid 10 tiden begav vi oss ner till stan då vi först skulle lämna in min morfars hörapparat på lagning å därefter ett besök hos barnmorskan för kanske sista gången innan BF (11 dagar kvar).
 
Hon tog både jätnvärdet, blodvärdet å blodtrycket.
* Alla värden såg jätte bra ut, t.o.m. järnvärdet som jag hade en känsla av att de skulle vara för lågt pga min trötthet som jag haft sista tiden trots att jag ätit järntabletter. Skönt att magkänslan inte stämde denna gång
 
* Vägde mig även och vågen visade hela 15.5kg upp sen inskrivningen (hade dock jeans å precis ätit frukost men däromkring) .. Förhoppningsvis så lär jag nog inte gå upp så mycket mer då de e så pass få dagar kvar men jag tycker att vågen kan stanna där nu då jag endast gick upp 12 kg med Theo... Dock känner jag mig inte 15kg tyngre men vill ju ändå knte gå upp alltför mycket för de kan bli svårare att gå ner efteråt...
 
* Lillebrors hjärtslag slog lika fint som vanligt men något snabbare då han va mitt uppe i ett träningspass märkte både jag å barnmorskan haha.
Han låg till rätta neråt men hade vänt sig så han hade ryggen på höger sida istället för vänster som han annars haft alla de andra gångerna. 
 
* Magens mått visade + 4cm sen sist, dvs ca 35cm totalt. Jag tyckte de lät mycket på 3v då jag inte alls har tyckt att den har vuxit något men alla dessa cm å kg kommer småsmygande hela tiden så de e kanske inte så konstigt att man inte känner av dom haha.
 
* Barnmorskan uppdaterade även min journal om hur jag tyckte att denna graviditet hade varit, förväntningar å önskemål inför förlossningen samt uppdaterade om hur jag hade upplevt första graviditeten samt den förlossningen.
Önskemål å förväntningar inför kommande förlossning hade jag egentligen inte så mycket att komma med utan de enda jag verkligen punkterade va
🌸 Att jag endast ville ha lustgas men bara om jag verkligen behövde de. Ville annars inte ha någon smärtlindring alls (samma sak när Theo kom, envis som jag e att jag ska klara allt själv... men vi får se).
 
🌸 Halvliggande ställning (som om att man halvligger i sängen)
🌸 Ville stanna kvar en natt helst om allt såg bra ut å inga komplikationer- så länge amningen har kommit igång ordentligt.
 
Vi åkte sen å handlade lite smått innan vi mötte upp Alexsandra hemma hos oss. Hon skulle nämnligen lämna alla graviditets bilder som hon kollat igenom å redigerat några som hon tyckte lite extra om (de får ett eget inlägg imorgon).
De blev lunch å sen färgning av mitt hår. Kände att de va dags att få en helhet av samma färg i mitt hår. Blev lite mer rödtonigt än jag tänkt mig trots att färgen hette "choklad" men inte så att de såg konstigt ut då jag har haft denna färg tidigare.
Vi fikade lite medan vi kolla igenom alla bilderna. JÄTTE FINA Å JÄTTE NÖJD!!!!! Lite synd att Theo va sjuk när de lättklädda bilderna togs men de blev väldigt bra ändå😍
Sköljde ur håret å hela em gick åt till att leka å skoja med skrutten. Hade även tvättat älsklingens dunjacka så fick torktumla den i flera timmar.
De va tänkt att vi skulle fortsätta gräva ur pallkragarna på baksidan men de va för kallt att vara ute tyckte vi + att de kon lite små snö till å från... Hoppas på bättre väder nu i helgen istället då älsklingen även ska köra en sväng med gräsklipparen👍
 
Kvällen blev väldigt lugn. Käkade middag när älsklingen kom hem. Titta igenom alla bilderna igen å även han vart nöjd med hur de blev. Jag redigerade några bilder till å myste med skrutten i soffan medan älsklingen hade lite egen tid. Han gjorde oss sedan sällskap vid 21 tiden. Theo låg å myste i sin pappas famn vilket ledde till att älsklingen somnade. Jag nattade sedan Theo i sin säng närmare halv 10 tiden.
Satte igång torktumlaren ytterliggare en gång då älsklingens jacka fortfarande va lite småfuktig😒 Kollade lite på tv medan den skulle bli klar. Hängde upp hans jacka vid 23.15 tiden å väckte älsklingen så vi kunde krypa till kojs. Somnade båda två på en gång😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0