Helgen som va

Lördags
Vi vakna, käkade frukost å gjorde oss i ordning innan vi begav oss till Gnesta för att hälsa på älsklingens farmor Laila. Vi gick runt på loppmarknaden som va i Gnesta denna dagen, å kollade lite. Finns alltid så himla mycket grejer på så liten yta en sån här dag. Blev inge fynd för våran del.  Laila bjöd Theo på en glass i den skinande 🌞-en innan vi gick upp till henne på en kopp kaffe/glas saft å lite småkakor. Mycket trevligt.
Vi blev även bjudna på lunch på ett pasta ställe där de hade allt möjligt. Jag tog en kall räksallad då de va så varmt ute medan de andra tog en pizza, pasta carbonara å en annan pasta rätt. Super gott! Lillebror (som inte fått något namn än🙈) sov så snällt i sin vagn i skuggan.
 
När vi kom hem så började älsklingen med att gräva bort gräs där han skulle fixa en plats för våra soptunnor så vi slipper ha dom på uppfarten. Min mormor å morfar kom även på besök på em för att träffa sina barnbarnsbarn dvs Theo å lillebror. De hade åkt från Öland endast för att träffa lillskrutten samt Theo förstås. Mormor hjälpte mig att plantera några blomskott i rabatten på baksidan som hon hade med sig. Theo hoppade på studsmattan som han fått av mina föräldrar. Älsklingen fortsatte på framsidan med soptunneplatsen och min morfar myste lite med lillebror i skuggan. Alla hade fullt upp på varsitt håll men innan de åkte hem så satt vi på framsidan å småprata lite.
 
Resten av kvällen vart väldigt lugn. Mys framför tv'n med mina underbara söner😍 Älsklingen fick lite egen tid. Framåt 22 tiden så nattade jag Theo medan jag låg å ammade lillkillen. Båda somnade på en sekund kändes de som. Så otroligt mysigt. Innan de va dags för mig att krypa till kojs så satt jag å pusslade lite smått.
Söndags:
MORSDAG!! Denna morsdag vakna jag av att Theo låg å småpratade med sin älskade lillebror. Så otroligt mysigt å mitt mamma hjärta smälte när jag fick se dom två tillsammans😍 Theo tar verkligen hand om sin bror på bästa sätt å han e så gullig mot honom. Bästa storebrorn ever❤
Denna dag bestod även av en heeeeeel dag ute i den varma 🌞-en. Hela denna helg så va de närmare 30grader ute å de kändes verkligen. Älsklingen fortsatte med att inhandla virke å bygga på soptunneplatsen medan jag myste med Theo å lillebror. Vi småpysslade ute i trädgården (vattnade de få blommor vi har + de jag sått, rensade lite i rabatten, kupade våra potatisplantor) & tog en promenad till lekparken så Theo fick leka av sig lite. Vi tog även en promenad till affären för att handla lite samt hämta ut paket. Trodde aldrig att Theo skulle orka gå hela vägen fram å tillbaka (de e rätt långt) men de gjorde han utan att klaga. Som belöning fick han en 🍦.
 
Vid 16 tiden så va de dags att bege sig till min mormor å morfar på morsdags middag. Mina föräldrar + bror samt min morbror å hans fru va även bjudna. Bjöds på 3 rätters middag å myclet trevligt sällskap😊
Då älsklingen ville hem å se UFC- matcherna som visades live från Globen, åkte vi hem så vi va hemma till kl.19 (de började kl.16).
Resten av kvällen va lika lugn som lördagen. Nattade båda skruttarna samtidigt vid 22 tiden. Lillkillen vakna för mat precis när jag skulle lägga mig så de blev att han fick ligga mellan oss direkt (efteraom jag liggammar å somnar under tiden lillkillen käkar).
 
Jag fick i morsdags present två stycken blomkrukor som jag hängde upp på framsidan. Jätte fina🌸
Hade tänkt å köpa såna själv så de va en jätte bra present från grabbarna👍 Är så lyckligt lottad att få vara just deras mamma å ha älsklingen i mitt liv samt att han gjort allt detta möjligt❤
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0