Längtan blir större efter lillebror

Igår kom mamma och Theo hem runt 10 tiden. Själv så hade man kunnat sova ut men vaknade typiskt nog runt 8 tiden ändå. Konstigt att de alltid e så haha. Vi käkade frukost innan jag gjorde mig i ordning då vi skulle ta en promenad till mammas jobbarkompis som är föräldraledig. Hon har nämnligen en son på 6 månader. Skulle bli otroligt mysigt att mysa lite med en "liten" nu när de snart är dags för vår andra prins att komma till världen. ENDAST 9 dagar kvar!!!! ❤
 
Theo vart jätte nyfiken på bebisen å skulle vara framme å små pilla hela tiden. Klappa hans kind, hålla handen, krama å små pussa honom. Va så otroligt gulligt att se ❤ Mitt mamma hjärta smälte verkligen å längtan efter lillebror blev så pass mycket större nu när man såg hur snäll Theo va mot bebisen.
 
Vi fikade och pratade om allt. Blev även att Theo lekte lite med deras lego innan vi gick ut till lekparken utanför dom. Där va de verkligen fullt upp. Skrutten åkte både rutschkana, klättrade i spindelnätet, gungade, spelade baset å lekte i sandlådan. Han sprang runt till alla de olika delarna av lekparken i nästan 2tim. Och när vi skulle hem så fick han världens utbrott å verkligen vägrade.
Han skrek å grät hela vägen hem, bl.a. för att han inte fick sitta i vagnen (han måste lära sig att gå då lillebror kommer ligga i vagnen snart). Otroligt jobbigt när desa sekvenser sker bland folk. Man känner sig som den dumma mamman som inte låter sitt barn sitta i vagnen, men samtidigt så måste han lära sig. Vi hade med oss vagnen då han va jätte trött i morse när vi begav oss till Tamador, men att han blev tvungen att gå hem sen vilket Theo visst men självklart hade glömt.
Efter halva vägen så lugnade han ner sig å vart glad igen när han fick hålla i sin snuttefilt. När vi kom hem så ville han ut till lekparken utanför oss. Då vi inte hade käkat någon luch så fick han slänga i sig lite yoghurt innan han å mormor gick till lekparken medan jag fixade här hemma. De kom snabbt tillbaka då Theo frös vilket jag kunde ana då de blåste en del. Blev en del pusslande å bus innan mormor åkte för att hämta upp morfar.
 
När älsklingen kom hem så blev de ishockey tittande, Sverige - Italien. Blev utklassning, 8-1 till Sverige. Vi käkade middag- kyckling BBQ spett med potatisgratäng å lite sallad för min del. Massa bus å mys med skrutten hela kvällen. Blev inte att han somnade förrän 22 tiden. Jag fortsatte med mitt pusslande fram till att älsklingen kom å frågade om vi skulle kolla på det senaste avsnittet av Prison Break, vilket vi självklart kunde.
SJUUUUKT BRA SERIE å de har jag sagt sen start!!!  Blev att vi kröp till kojs direkt efter å vi somnade väldigt snabbt därpå. Älsklingen låg med sin hand på min mage å kände lillebrors knuffar. Tänk att vi snart har honom här hos oss !! Kommer dock sakna dom här kvällarna, när älsklingen ligger å håller om magen medan man känner rörelserna inom mig. Önska som jag sagt tidigare att jag kunde behålla "kakan" samtidigt som jag skulle vilja äta "kakan".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0