Sista veckan

Välkomnar (kanske) sista graviditets veckan, dvs v.40(39+0). Med endast 6 dagar kvar till BF så börjar nervositeten komma lite smygande för oss alla samtidigt som längtan bara växer mer å mer för varje timme som går. Älsklingen har sagt sen i fredags att de e dags för prinsem att komma nu (mest för att han inte vill till jobbet men också för att hans längtan e så stor samt att han har en klump i magen för varje dag som går då jag kan ringa när som helst). Medan jag är så att han e lika välkommen att komma nu i natt som om 1 v även om längtan e som den e. Vet inte om jag e 100% redo att släppa mammamagen än men när allt väl e igång så lär jag vara mer än redo😍
 
Info om lilllebror enligt appen (självklart väldigt individuellt):
 
* Ca 51 cm lång
* Ca 3.39 kg i veckans början å ca 3.59kg mot vrckans slut
* Fullt utvecklad
* Bestämmer nu helt själv när han e redo att lämna sin tryggvaro i magen
* Nästan allt fosterfett är borta
* Rörelserna är mindre men betydligt mer utdragna. Känns mest på kvällarna då jag e i viloposition
 
Hur mår jag:
* Fortfarande helt super å älskar magen
* Tröttare om dagarna men piggnar till lite mot kvällen
* Fortsatt bra hy å fint hår
* Klumpigare men älskar samtidigt den känslan konstigt nog haha
* Sömnen e lite sisådär för tillfället
* Ingen halsbränna
* Mindre hunger, med desto mer törsthet
* Fortfarande ingen direkt craving
* Nervös å spänd, mestadels för att jag inte vill att älsklingen ska ha hunnit åka till jobbet när värkarna sätts igång
* Ser fram emot smärtan å den kommande förlossningen. Höga förväntningar å massa tankar på hur den kommer gå. 
* Enorm längtan efter lillebror å allt bebismys❤
Theo längtar minst lika mycket efter sin lillebror😍 ❤
Lillebror i magen⬆
Theo i magen ⬇
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0