6 mån❤️

Idag blir lill skrutten ett halvår, 6 mån!!!!! Jag säger det varje gång, men sjukt va tiden springer förbi!! Tänk att för över 1 år sedan så plussade vi, för ett halvår sedan kl.10.27 föddes vår andra son- lille Casper! Alla månader och åldrar har sin egna lilla charm, men jag tycker ärligt att tiden kan stanna upp lite. Hur mycket man än försöker ta vara på tiden så känner jag att det är alldeles för lite... Minsta lilla sekund är värdefull med båda mina killar ❤️
 
När det gäller Casper utveckling så kommer lite punkter här nedan:
 
*  Sitter utan bekymmer. Håller han på att tippa framåt hittar han tillbaka balansen och sätter sig upp igen. Dock när han väl har tippat så har han inte lärt sig att sätta sig upp själv.
 
* Som jag nämnde i gårdagens inlägg så har ena tanden börjat spricka igenom ytterst lite. Syns knappt men man känner en vass tand bit,

* Har börjat stoppa in nappen själv i munnen
 
* Ammas fortfarande hela dagarna och nätterna men har ökat ersättningen på kvällen från 120 ml till 210 ml. Märker dock mer å mer att jag får amma varannan timme istället för var fjärde. För mig gör det ingenting så länge jag är hemma och Casper är nöjd så fort han får bröstet men frågan e hur länge jag ska hålla på så då han inte blir tillräckligt mätt.
 
* Äter en portion gröt varannan dag. Tar inte många minuter innan en hel portion är uppäten. Fortfarande inte fått smaka någon mat mer än ytterst lite på fingret.
 
* Lyssnar mer å mer när man tilltalar honom med sitt namn. Tittar på en och ler stort eller börjar skratta.
 
* Går upp med rumpan i luften och försöker trycka sig framåt med fötterna. Slutar med att han istället rullar runt på rygg.
 
* Sover fortfarande i vaggan, men ska bli bättre på att han ska få sova i sitt rum då hans spjälsäng är större än vaggan. Dock kommer han fortfarande få sova i babynestet när han flyttas in i vårt rum på natten.
 
* Vaknar 2ggr/natt för mat. Mellan kl. 1-2 och 4-5 tiden. Sen räknas det inte som natt längre enligt mig haha.
 
*  Han springer runt i sin gåstol. Och då menar jag springer runt. Han ställer sig upp helt och lutar sig framåt för att få stöd å sen förflyttar han sig i en väldigt fart.
 
* Han vill gärna stå upp när man håller honom i händerna eller under armarna.
 
* Han visar verkligen när han vill upp från golvet, eller ur gåstolen. Han går fram till t.ex mig drar i min arm och försöker klättra upp. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0