Sjukstuga, farsdag och ännu mer sjukstuga

En vecka har nu gått sen jag uppdaterade bloggen. Jag har helt enkelt inte orkat eller tänkt på det, och när jag väl har tänkt "att nu ska jag slänga in ett inlägg" så har det kommit annat ivägen.
Men en kort sammanfattning är att Theo va hemma hela förra veckan från förskolan då han hade både ögon-& öroninflammation, hosta som om att hans lungor va på håret att spricka samt förkyld. Allting gick över i helgen förutom hostan, den minskade och han va mycket piggare så i måndags va han tillbaka på förskolan.
Dock så gick hostan och förkylningen vidare till mig... Jobbigt men hellre att jag mår sämre än Theo. Än idag så hostar jag fortfarande, men de e mest på morgonen, kvällen och natten. Detta har lett till att jag inte har kunnat tagit emot några massage patienter eller kunnat träna denna vecka. Håller tumarna att nästa vecka både blir träning och lite massage. Skulle behöva lite extra knäck nu när juletiderna börjar närma sig.
 
Fardag firade vi först här hemma med att ge pappan i huset pannkaks frukost på sängen. Därefter blev de en sväng till Gnesta för att äta lunch me svärföräldrarna och min svägerskas familj.  Bjöds på skinkstek. Supergott!Kusinerna lekte för fullt medan vi vuxna satt å pratade. Innan vi skulle vidare till mina föräldrar gick vi ut till lekparken så grabbarna fick leka av sig lite. De va riktigt kallt trots att man hade klätt på sig.
Hemma hos mina föräldrar blev de vildsvins stek till middag. Även de va supergott!! Theo lekte i sitt nya rum där alla hans och Caspers leksaker fanns. Casper kissade ner sin mormor när hon skulle byta blöja så de blev bad i diskhon i tvättstugan. En mycket glad kille som skvätte ner hela golvet haha. Massa mys å bus bjöds denn farsdag på.
Igår nattt /igår morse så vaknade älsklingen upp med halsont å halsmandlarna va stora som potatisar (hans ordval), ett huvud som höll på å sprängas samt genomförkyld. Slutade med att han sjukanmälde sig i morse. Medan han fick sovmorgon så lämnade jag skrutten på förskolan å tog en liten promenad med Casper i vagnen i hopp om att han skulle somna. Vilket han förstås inte gjorde. Blev en massa bus å mys under förmiddagen innan jag å Casper tog en till promenad till affären så att han kunde somna i vagnen, vilket han gjorde på 1 sekund. Jag hann även hoppa in i duschen å få håret tvättat innan han vaknade. Ännu mer lek med en super glad kille innan vi tre gick för att hämta storebror. Kvalitetstiden fortsatte när Theo kom hem också.
Mot kvällen mådde älsklingen bättre och vi alla myste framför soffan och filmen Zootropolis. En mycket bra film med massa djur och färger. Rekommenderar den filmen till djurälskade barn.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0