Caspers utveckling🌾

Jag tycker att Casper Ă€n sĂ„ lĂ€nge utvecklas i samma fart som Theo gjorde de första mĂ„naderna. Jag skrev upp en hel del med Theo i hans bok Ă„ har Ă€ven gjort det nu med Casper. Även om varje barn Ă€r en egen individ Ă„ utvecklas i olika fart, kan jag Ă€ndĂ„ tycka att de e rĂ€tt kul Ă„ intressant att jĂ€mföra utvecklingen mellan barnen, framför allt nu nĂ€r vi har tvĂ„ barn av samma kön😊
 
Sen förra mÄnaden sÄ... 
... Har Casper lĂ€rt sig sitta sjĂ€lv (24/10)!!😍
 
... Har han börjat reagera lite pÄ sitt eget namn nÀr man pratar till honom samt ropar. 
 
... Försöker han "krypa". Han gÄr upp med rumpan Ä försöker trycka ifrÄn med fötterna men de gÄr inte riktigt hela vÀgen men de e pÄ gÄng.
 
... Äter han en smakportion gröt en gĂ„ng varannan till var tredje dag. Det Ă„ker ner i magen pĂ„ en sekund. Han bara slĂ€nger sig över gröt skĂ„len vilket resulterar till dusch efterĂ„t haha.
 
... FÄr han ersÀttning (ca 120 ml bara) till nattmÄl vid 21 tiden för att min bröstmjölk ska rÀcka hela natten, annars vaknar han varannan timme Ä bröstet har inte hunnit att producera tillrÀckligt med mjölk.
 
... Ammar annars fortfarande hela dagarna Ä nÀtterna, vilket e sÄ mysigt!
 
... Sover sÀllan lÄnga stunder pÄ dagarna, endast om man e ute pÄ promenad.
 
... Älskar bĂ„de att vara i sin hoppgunga Ă„ gĂ„stol
 
... Fortfarande ofantligt snÀll. Yttrar sig bara om de e nÄgot som t.ex hungrig, blöjbyte, vill Àndra liggstÀllning dÄ han inte har lÀrt sig att vÀnda sig Ät bÄda hÄllen, trött.
 
... Varit pÄ sin bio premiÀr (igÄr). Sov dock nÀstan hela filmen i min famn efter att han fÄtt bröstet haha
 
... Sover fortfarande i sin vagga men ska testa lÀgga honom i sin spjÀlsÀng om nÀtterna nÀr han blivit frisk. 
 
... Uppskattar Ă„ leker med sin storebror hela tiden. Ett stort leende finns alltid nĂ€r Theo busar med honom😍
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0