4 mån kontrollen

Detta inlägg kommer handla om Caspers 4 mån kontroll på BVC. Som jag nämnde tidigare så hade jag för mig att han skulle få påfyllnad av ROTA-vaccinet idag, vilket han också fick. Det tas i munnen och är mot en sorts maginfluensa. Casper tyckte de va väldigt smaskigt då han just för stunden va väldigt hungrig samtidigt som det hade en söt smak.
Han vägdes å mättes precis som i vanlig ordning. Dagens resultat resulterade i en ökning :
* I vikt sen 1 mån tillbaka med 725g (total viktuppgång sen födsel = 2956g)
* I längd sen 1 mån tillbaka med 2.6cm (total längd sen födsel = 14.6cm)
 
Han är alltså nu 66.6 cm lång och väger idag 7.1kg❤️
Vår minsting e inte så liten längre🙈
Han ligger fortfarande över den normala kurvan och följer sin kurva jätte fint.
Casper ska fr.o.m. nu få smaka ytterst lite mat på ett finger (smakprov) någon gång i veckan för att testa på lite nya smaker. Då jag fortfarande vill amma på heltid så skulle vi vänta med att börja med ett mål mat om dagen t. ex. Gröt. Skulle stämma av hur allt går med amningen vid 5 mån kontrollen. Hoppas dock att jag kan amma ett bra tag till😊
De såg även att Casper har hittat dina fötter riktigt bra för att endast vara 4mån.
 
Vid nästa besök e de återigen för vaccin. Det vanliga 5mån vaccinet. Ser fram emot att få se Caspers utveckling denna månad. Känns som om att de händer så himla mycket i hans huvud just nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0