Ny vecka

Godmorgon kära ni!
Hoppas att ni har haft en bra natt. Även att ni har haft en underbar helg. Det har vi haft även om det regnade hela gårdagen. Även idag så har de regnat hela morgonen! Märs verkligen att sommaren är över och att hösten har kommit till oss nu. Inte bara på vädret och mörkret utan det börjar även synas på trädens alla löv och alla kläders affärer. Höst kollektionerna har anlänt till butikerna!
 
En samanfattning av helgen kommer här nedan:
I fredags blev de en rätt fin dag på landet. Vi umgicks med grabbarnas farmor å farfar hela dagen, både inomhus och utomhus. Vi bjöds på lunch direkt när vi kom fram, spagetti och köttfärssås - hur gott som helst!
Älsklingen åkte iväg med båten tillsammans med sin pappa ett par timmar medan Theo svansade runt sin farmor. Casper va rätt trött hela dagen så det blev lugnt för oss tv. Jag passade på att läsa ett par kapitell i min bok, medan Casper låg famnen å sov.
På kvällen kom älsklingens syster med familj ut och då blev de full fart på barnen. Kusinerna (Theo och Loke) lekte för fullt. Bjöds på middag (stek, potatis, gräddsås och gelé) inne hos älsklingens mormor å "morfar". Mycket trevligt! Hela kvällen bjöds det på massa prat, skratt och skojigheter. Framåt 22 tiden så gick jag å la Theo. Läste bok och nattade honom. Blev att jag låg var i sängen å läste min bok, å väntade på att älsklingen skulle komma å lägga sig. Somnade som två knubbade sälar i varandras famn haha.
 
lördags fick jag sovmorgon till 9 tiden. Älsklingen vaknade konstigt nog först vid halv 8 å gick ner till de andra. Theo vaknade strax efter 8 och ville göra sin pappa sällskap. Då Casper fortfarande låg å sov (hade precis ätit) så la jag mig tillrätta bredvid å läste ett kapitel. Mer hann jag inte förrän han vaknade till med sitt jollrande. Käkade frukost med de andra innan allihopa begav sig ut. Kusinerna lekte för fullt som vanligt. Smågrabbarna, äsklingen å hans syster med kille begav sig ut i skogen för att leta efter kossorna på ön. Jag satt inne å tog de lugnt medan jag matade lillkillen. En stund därefter så kom de andra tilbaka. Inga kossor syntes till men massor av kobajs tydligen haha. Lunch på altanen å en lugn eftermiddag. Inga måsten. Hur skönt som helst.
Vi körde lite kubb - tjejerna mot killarna. Vilka tror i vann? ;)
Killarna va som vanligt väldigt dåliga förlorare, å vi tjejer väldigt bra vinnare haha. Blev även att vi körde mörkey (vet inte hur de stavas) innan middagen skulle förberedas - kräftskiva! Hur mumsigt som helst!
Hela kvällen bjöds det på massa prat, skratt å skojigheter. Vi spelade även "Med andra ord" å det va väl då allting egentligen spårades ur. Så mycket skratt å glädjetårar som de va då, har jag inte haft på länge hahaha. Kom inte i säng förrän halv 12 någonting.
 
Igår regnade det bokstavligt hela dagen. Grått, mulet och regnigt. Det blev en heldag inomhus och massa mys istället för aktiviteter utomhus. Grabbarna va dock ut med båten en stund bara för att småkillarna skulle få åka lite båt, men e kom hem dyngsura å kalla istället. Blev en del tv tittande innan lunch. Därefter sa vi hejdå till svägerskan å hennes familj. Jag skulle mata Casper å packa i ordning vårt innan vi sedan begav oss hemåt också. Fastnade i världens köer mellan Nyköping och Trosa, så vi va inte hemma förrän strax innan 18 tiden. Som vanligt när vi har varit iväg så blev de pizza middag. Jätte gott men jag måste verkligen tänka på va jag äter nu. Har blivit så mycket skitmat å godis sista tiden å de märks på vågen... *suck*
Kvällen va som vanligt väldigt lugn. Mys framför tv´n, kolla runt på nätet, läste lite och nattade grabbarna. Jag å älsklingen började kolla på Johan Falk som gick på tv4, men han kröp snabbt till kojs då tröttheten kom snabbare än han tänkt. Jag själv satt kvar till halv 11 innan jag kröp ner. 
 
Theo har varit förkyld sen i torsdags å nu har även Casper blivit förkyld. Det märktes igår kväll då han knappt kunde andas genom näsan. Med mycket om å men fick jag tillslut anvönda "snoreslasken" (snorsugen) och det vart lättare för honom att andas. Han somnade om utan att få bröstet (han käkade vid halv 10) och likaså jag.
Bilder från helgen <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0