Mitt i natten 🌛

Godmorgon kĂ€ra ni! Ja jag kan faktiskt sĂ€ga godmorgon nu dĂ„ klockan 3 pĂ„ morgonen. Dock sĂ„ ser jag sjĂ€lv det som mitt i natten. Ni kanske undrar varför jag Ă€r vaken sĂ„ hĂ€r sent? Jo de e nĂ€mligen sĂ„ att jag jobbar natt hela helgen (fre-sön) och gĂ„r pĂ„ ledighet pĂ„ mĂ„n morgon. Dessa dagar Ă€r bara extra jobb men kĂ€nner att jag lika gĂ€rna kan stĂ€lla upp Ă„ jobba natt nĂ€r Ă€lsklingen Ă€ndĂ„ Ă€r hemma😊 alltid bra med extra cash, eller va sĂ€ger ni?!
 
Det va nu nÄgon dag sedan sen sist Ä anledningen Àr faktiskt jobb. Det har blivit betydligt mer (nÀrmare 114 tim) jobb Àn de va tÀnkt men de lÀr nog trappas ner frÄn Ä med nÀsta vecka dÄ en kollega Àr tillbaka och tar över sina nattpass igen.
PĂ„ dagarna har de mest blivit att man myst med vĂ„ra grabbar dĂ„ bĂ„da som sagt Ă€r hemma. Lekt, busat, pysslat, varit ute i trĂ€dgĂ„rden Ă„ hoppat studsmatta, pusslat, kollat film/tv Ă„ bara rĂ„tt om varann. Det har inte alltid varit glada Ă„ hĂ€rliga dagar utan Ă€ven en del skrik Ă„ gnĂ€ll frĂ„n bĂ„da grabbarna faktiskt. Theo Ă€r inne i nĂ„gon 4 Ă„rs trots Ă„ blir lĂ€tt irriterad nĂ€r han inte fĂ„r som han vill. Casper har varit mer klĂ€ngig och oförsiktig vilket har lett till att han ramlat nĂ€r han stĂ„tt upp, slagit i huvudet i tex en lucka som han sjĂ€lv öppnat, ska klĂ€ttra pĂ„ allt Ă„ alla osv. Han har nu Ă€ven börjat stĂ€lla sig upp i sin matstol sĂ„ nu mĂ„ste vi spĂ€nna fast honom (han klĂ€ttrar upp pĂ„ köksbordet nĂ€r man vĂ€nder ryggen till), han klĂ€ttrar nu Ă€ven upp i soffan Ă„ pĂ„ soffbordet helt sjĂ€lv Ă„ skiner alltid av glĂ€dje nĂ€r han Ă€r uppe. En mindre glad mamma som inte kan slĂ€ppa honom ur sikte😅
 
Vad har vi annars hittat pĂ„? Jo jag e inne i nĂ„gon shopping period nu! Har införskaffat lite nya sommar klĂ€der till mig (handlar sĂ€llan till mig sjĂ€lv nu för tiden) och grabbarna, Caspers 1 Ă„rs presenter, lite sĂ€llskapsspel till utomhusaktiviteter (bl.a kubb, mölkky, bockia), grabbarna har fĂ„tt ett eget bord som jag visat tidigare. Idag fick jag ett ryck, sĂ„ dĂ„ Ă„kte jag till jysk tillsammans med Evelina Ă„ köpte ett parasoll till altanen, 2 blomlĂ„dor som ska hĂ€nga pĂ„ altanrĂ€cket och ett bord med 2 stolar för att ha pĂ„ framsidan. Jag inhandlade Ă€ven Ă€lsklingens 27-Ă„rs present som han Ă€ven fick idag innan jag Ă„kte Ă„ jobbade trots att han inte fyller förrĂ€n i juli (behöver ha den nĂ€r han ska mecka med sin enduro imorgon). Å till sist sĂ„ köpte jag nĂ„gra blommor till blomlĂ„dorna som jag ska plantera imorgon Ă€r det tĂ€nkt. MĂ„ste Ă€ven till kungens kurva Ă„ hĂ€mta parasollfoten dĂ„ den va slut i TĂ€lje. Vet inte nĂ€r jag fick ett sĂ„nt hĂ€r shopping ryck tidigare. Men de e roligt nĂ€r de sker Ă„ man ser resultat😊 mindre roligt för plĂ„nboken haha.
 
Har inte hunnit fixat allting Ă€n sĂ„ bilder pĂ„ bord Ă„ stolar samt lite annat kommer imorgon nĂ€r jag sovit nĂ„gon timme nĂ€r jag kommer hem. Även inköpen av mina sommarklĂ€der frĂ„n nelly. SĂ„ otroligt fina, hoppas bara att dom passar!😊
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0