Alla ❤️ dag

I onsdags va de den 14 feb, dvs alla <3 dag. Är det någonting ni firar? :) Dela gärna med er!
 
Hur firade vi den då? 
Kan börja med att skriva att årets alla hjärtans dag firade vi inte alls. Inga blommor, inga choklad- eller gele hjärtan, ingen finare middag. De blev ingenting i år. Vi kände att de fick räcka med extra många kramar å pussar istället + att älsklingen hade erkänt kvällen innan att han inte visst att de va alla hjärtans dag haha😘
 
Jag va hemma hela dagen med våra grabbar då båda nu har blivit sjuka. När älsklingen sen kom hem vid 17 så hade jag lagat mat (lax gryta med pasta) å förberett min träningsväska. Jag skulle nämnligen iväg å köra ett Tabata pass tillsammans med Sofia mellan kl.18.30-19.15 samt åka förbi Ica Maxi å handla lite + köpa alvedon till Theo efter träningen. Innan dess skulle jag även hinna hämta ut mitt, Theos och Caspers pass hos polisen som blivit klara.
Lagom när jag kom hem vid halv 9 så hade Theo somnat, Casper satt å myste i sin pappas knä å de tittade på datorn (då vår tv e sönder). Casper hade endast sovit 20 min på hela dagen så han va jätte trött, även om han nu inte yttrade sig så mycket mer än att gnugga sig i ögonen å vidröra sina öron (så gulligt när han gör så). Medan älsklingen duschade så försökte jag natta skrutten. När Casper hade somnat blev de att jag satte mig å åt lite lättare middag medan älsklingen kröp ner bredvid Theo (vill gärna ha honom nära när han e sjuk å har spytt). Så detta år hände de ingenting speciellt på denna kärleks dag.
 
 
Hur brukar vi fira denna dag då? 
I vanliga fall så händer de att älsklingen överraskar med en blombukett å lite gelé eller choklad hjärtan. Jag brukar köpa detsamma eller ett armband eller något annat litet å göra en lite finare middag. Kolla på en film tillsammans på kvällen å ha de allmänt mysigt innan vi somnar. Bara rå om varann.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0