Sammanfattning om vart man har hållit hus senaste veckan

Vill börja med att säga: Tack till alla trogna läsare som gått in å läst bloggen varje dag trots att ingen uppdatering har gjorts. Det är tack vare er läsae som jag ändå har lusten att fortsätta blogga och skriva av mig om min vardag.
Ni som har följt med ett tag vet att jag och min man precis har köpt oss en villa. Och det är faktiskt där avledningen är till att bloggen har legat på is den senaste veckan.
 
Från att vi fick nycklarna den 1 mars tills igår så har vi gjort massor. Vi (med hjälp av min pappa och Jeppe) har flyttat ALLA våra grejer från radhuset till villan på i stort sätt 3 dagar ( hela torsdagen körde pappa å älsklingen, sista lasset gick kl.23 eller ngt sånt) och sen fortsatte flytten hela lördagen samt någon vända på söndag. Medan de körde å bar så va jag kvar i huset å packade upp så att vi blev av med kartonger.
Vi sov t.o.m. i huset redan torsdag natt! Kändes hur mysigt å kul som helst. Theo höll sig vaken å hjälpte till att packa upp enda fram till midnatt. Tur att han va ledig på fredagen å VA DUKTIG HAN VA!!!!! Stor eloge och massor av beröm till honom!
Nu har vi i stort sätt fått allting på plats å de känns grymt skönt. Theos rum gjorde vi i ordning redan i torsdags, samt köket och lite möblering i de andra rummen. Nu idag 1 vecka senare är som sagt allting i stort sätt färdigt. Väggdekoration är ännu inte på plats (som tavlor, speglar, hyllor osv) men de kommer inte komma upp förrän vi känner att vi har hittat rätt plats för de.
 
Lite annat som även har hänt denna vecka är:
 
* Jag har fått ett nytt jobb. Eller ah ett extra jobb som det är nu men sen får vi se om vilket jag väljer att jobba mer med. Är också personlig assistent men till ett litet barn istället för en äldre och här i Nykvarn istället för i Södertälje (jätte skönt). Har fortfarande inte fått tillbaka några av mina pass på jobbet som jag hade innan mammaledigheten, som jag bett om, så förstän till kvarn.

* Casper har varit på 10 mån kontrollen på bvc (mer om det i ett eget inlägg)

*  Packat allt inför MExocio resan. Ska blir så skönt att komma iväg till värmen å slippa snön å kylan + efter allt med flytten osv.

* Varit på ergonomiutbildning på jobbet. Det vaen mycket bra utbildning och man kände att de va bra att friska upp alla lyft osv nu när man inte varit på jobbet på minst 10 mån.

* Theo har gått sin sista dag på sin gamla förskola. Igår t.o.m. Han fick kramar av alla sina kompisar på avdelningen och en puss av ena tjejen. Dom sa att dom alla kommer sakna Theo. Mitt mamma hjärta smälte! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0