Helgens sammanfattning

I fredags när jag kom hem från jobbet blev de ingen sömn alls då jag blev tvungen att ta grabbarna. Älsklingen och Jeppe skulle nämligen till XL Bygg eller va de heter, för att köpa ännu mer virke till förrådet. De skulle börja isolera. De höll på heeeeela dagen bokstavligen. Under tiden dom jobbade så jag njöt av🌞-en, lekte med Casper, höll koll på Theo å grannpojken William som lekte för fullt, rensade lite i pallkragarna och bara tog det lugnt. Lagom när Evelina kom vid 17.30 så blev jag tvungen att gå å sova då nattjobb väntade. Kändes riktigt surt att gå å sova när solen lyste så starkt och en klarblå himmel men de va bara å börja räkna 🐑 . Jobbade mellan kl. 21-08 och det blev en lugn natt som vanligt.
 
I lördags  blev det heller ingen sömn när jag kom hem från jobbet. Älsklingen hade precis vaknat, och tydligen så hade Jeppe varit uppe med Casper från kl 6 i morse. Han har nämligen lärt sig att ta sig ner från våran höga säng helt själv, och satt å lekte med alla böcker i passagen mellan våra sovrum😅 Älsklingen vaknar väldigt sällan av att grabbarna skriker eller lever rullan. De senaste gångerna när jag jobbat natt å Jeppe och Evelina har sovit över så har de slutat med att de får ringa till Mickes mobil å väcka honom eller ta Casper själva haha.
Det blev en väldigt lugn lördag i🌞-en. Casper levde rullan, Theo va väldigt rastlös då William inte va hemma på hela dagen men lyckades underhålla sig bra själv ändå, våra män jobbade vidare på förrådet å blev helt klara framåt 21 tiden. De hann även med att göra en arbets bänk där inne å få hem Mickes enduro. På kvällen blev de mys framför Eurovision med snacks å lite god dricka. Slutade med att jag satt i soffan själv å va vaken. Evelina å Jeppe kröp ner runt halv 11, älsklingen somnade i soffan vid halv 12 och små grabbarna hade somnat för länge sen😅 jag som hade jobbat natt å inte fått sova sen kl. 20 på fre kvällen (sömn mellan 17-20 dvs bara 3 tim) va vaken😅 Stort grattis till Benjamin till 7:e platsen! Kan ju säga att jag somnade på stört när vi la oss i sängen.
 
Igår, söndag, jo bad e jag mellan kl.8-20. En mycket lugn hel dag i 🌞-en så trots att man va på jobbet så fick man sig lite färg (dock inga snygga ränder efter linnet). Lagom när man kom hem strax efter 20 så hade Evelina målat nga reglar som ska sitta runt förråds dörren å grabbarna grus gjort klart hela förrådet å städat klart de. De hade ställt in enduron på sin plats, hängt upp alla verktyg på väggen å fyllt hyllorna med andra verktyg å redskap. Blev RIKTIGT BRA! Får fixa bild i veckan så ni får se verket👍
Jag å Evelina åkte å köpte middag i Nykvarn då ingen mat hade gjorts. Blev att jag även ställde mig å gjorde pastasallad till oss i matlåda för veckan.
Älsklignen somnade framför hockeyn medan jag plockade i ordning i köket. Sverige vann med 5-3!!🇸🇪
Somnade gott även denna kväll!
 
Idag har jag varit på ytterligare en TAKK utbildning i Stockholm mellan kl. 10-13. De e väldigt intressant med detta teckensprålsutlärandet. Sjukt svårt men väldigt lärorikt må jag säga. Direkt efteråt blev de att ta tåget hem å skjutsa hem en kollega i Södertälje innan jag begav mig till jobbet. Jobb pass mellan kl. 15-22 stod de på schemat här ikväll. Som ni ser på klockan så är jag fortfarande på jobbet men snart går bilen hem till älsklingen. Grabbarna ska sova hos mormor å morfar en natt till pga att jag även måste jobba imorgon dag pass mellan kl. 7.30-15. Sen blir de å hämta hem skruttarna direkt😍 Som jag saknar dom!!!! ❤️
När man får dessa bilder på våra hjärtan kan man inget mer än att sakna dom ännu mer ❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0