Långledigt

Igår gick min man på långledigt (tors-sön). Och istället för att vi ska ta vara på denna långledigheten och rå om varann så tog jag som sagt på mig att jobba 2 st extra nattpass... Så här i efter hand så känns de lite surt då de har blivit en hel del extra jobb för mig, samt att vädret är så pass fint som de e (när jag gick å la mig kl. 17.30 så va de klarblå himmel å strålande sol...). Samtidigt som det är bra med så mycket extra cash som möjligt. De har sina för- och nackdelar som sagt.
 
Igår klev jag upp med Casper runt halv 9 tiden medan Theo hade tagit älsklingens mobil å lagt sig i sin säng för att kolla Youtube. Älsklingen fick en liten sovmorgon. Morgonrutinerna med blöjbyte, påklädning och frukost genomfördes och en del lek hann de bli inomhus innan vi gick ut i 🌞-en. Klarblå himmel och mer eller mindre vindstilla. Casper kröp runt och lekte med alla bollarna på gräsmattan, Theo hoppade studsmatta först själv å sen med grannpojken (dom leker varje dag i stort sätt-otroligt skönt att Theo har hittat en kompis i området). Älsklingen åkte å köpte en ordentlig dörr till förrådet å satte in den. Medan Casper sen vilade så passade jag på å rensa lite i pallkragarna, plocka undan inne från onsdagskvällen då vi hade ett par andra grannar över på middag, pratade med grannarna mittemot och bara njöt av sommarvärmen. Det sägs att de ska bli en svalare sommar i år men frågan e om de stämmer då de redan har varit t-shirt/ linne och kjol väder samt varma dagar. Vad tror ni?
 
Resten av dagen såg mer eller mindre likadan ut: utomhus lek/bus, njöt av vädret, Casper badade i tvättbaljan då vi inte har tagit från poolen än, Theo och Wille lekte hela dagen både inne och ute, älsklingen & Jeppe fixade dörren, lite rensning i rabatterna osv. Hamburge - & korvgrillning till lunch. En underbar torsdag helt enkelt😊
 
Tänkte bjuda på lite bilder från gårdagen🦋
Bild från i onsdags kväll, när vi hade över Matilda, Marcus och Troy på middag😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0