Pasta pestogryta med kyckling

Minns inte riktigt hur mycket jag tog av allt, utan jag höftade bara. 
 
Du behöver:
* Kycklingfilé
* Pesto
* Gullök 
* Fetaost
* Vispgrädde
* Olja att steka i
* Pasta
* cocktailtomater
* Salt och peppar
 
Garnering:
* Färsk basilika
* Parmesan ost
 
Gör så här:
1) Koka pastan. 
2) Hacka lök och kyckling i tärningar, i valfri storlek. Stek lökeni oljan tills den får färg. 
3) Häll i kycklingen och stek tills den även får färg. 
4) Blanda i grädden och peston i kycklingen. Rör om. 
5) Krydda med salt och peppar.
6) Låt såsen koka i ca 15 min. 
7) Dela tomaterna i halvor och vänd ner dom i såsen. Låt dom koka i ca 2-3min.
8) Sila av pastan och rör ner dom i grytan. 
9) Servera direkt tillsammans med sallad. Garnera med färsk basilika och parmesanost.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0