Början på nya äventyret

Dagen med stort D är här. Början på ett 4 års förväntansfullt och lärorikt äventyr är igång. 4 års studier med mycket skratt, nervositet, mötet med nya klasskamrater och lärare. Både hemtentor och salstentor samt olika seminarium + examinationer väntas. Är sjukt taggad men skulle ljuga om jag sa att jag inte är nervös. De e trots allt 4 år sedan jag satt med den här pressen att klara av tentorna. Sen måste jag lära mig att misslyckas också och inte ge upp👊
 
Det sköna är att jag känner en som kommer gå i klassen. Vi träffades idag vid station och virrade runt tillsammans vilket va skönt😊
Idag va det bara ett välkomstinformationsmöte på ca 1 tim för alla nya studenter. Vi gick runt och försökte hitta denna veckas föreläsningssalar, och DET TOG TID!! Skolan är inte direkt liten😅 
Imorgon börjar föreläsningarna och första mötet med klassen samt plugget på riktigt. HEJA MIG!
 
Nu blir de hem, äta, små städa lite och försöka få ner några tidsinställda inlägg till er innan grabbarna ska hämtas från förskolan. Undrar hur de gick för Casper. Hörde hans gråt/skrik enda ut till parkeringen😭💔 blev ju som en ny inskolningsdag då han varit hemma i 1 v pga sjukdom.. Stackarn! Måste ha släppt tanke på att pedagogerna inte har hört av sig, vilket är skönt och som en lättnad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0