Knatteskutt, kalas å 20min sömn

Somna direkt i morse när jag kom hem å sagt godmorgon till mina killar som satt i soffan. Älsklingen spela lite ps4 medan Theo satt med en flaska välling å älsklingens mobil i handen. Så brukar deras mornar se ut på helgerna eller att de myser framför en film. Dock ville Theo inte titta på tv denna gång utan ville låna mobilen, så för att slippa gnäll fick älsklingen ge sig😊
 
Väcktes kl.13 av att båda killarna kröp ner bredvid mig, eller ah Theo slängde sig över mig medan älsklingen kröp upp bakom. Mysigt😍
Jag hade gärna sluppit åka på knatteskutts idrotten pga extrem trötthet, men efter 30min prat å bönande från älsklingen sida så blev jag tvungen att göra de ändå. Han lovade att dammsuga å packa i ordning Theos väska då han skulle sova hos sin mormor å morfar eftersom jag inte hinner sluta mitt nattskift innan älsklingen åker till jobbet + att mamma inte börjar förrän kl.12.
 
Det stod gymnastik på dagens knatteskutts schema. Som uppvärmning blev det följa John med massa olika övningar. Jag som förälder skulle vara med under hela passet då denna grupp krävde det (fick välja det på anmälan). Tror Theo känner en trygghet då han e rätt blyg i så stor grupper + när han inte känner någon annan. Sedan va det dags för lite "kanin" hopp, rullningar (mage➡ rygg➡mage osv) & krypa som en ödla. Därefter lite lekar å passet avslutades med en hinderbana- roligast på hela träningen enligt Theo. Han klarade allting själv förutom kullerbyttorna som skulle göras i hinderbanan så där fick jag hjälpa honom men de e nog inte lång tid kvar tills kan klarar de själv ☺
Han va jätte duktig å vilken utveckling sen i höstas. Då vägrade han göra allt i stort sätt å de enda som.va roligt va ribbstolarna, nu så stunta han i ribbstolarna helt👍
Nästa söndag blir de basket 🏀
 
När vi kom hem vid 15.10 så hade älsklingen endast dammsugit.. Så han fick hoppa in i en snabb dusch med skrutten medan jag plocka ihop Theos väska + de kläder som han skulle ha på sig då vi skulle iväg på kalas kl.16. Snabb dusch å gjorde mig i ordning.
Min morbror med familj bjöd på tacos å lite fika. Mycket prat, skratt å skoj. Jag fick även träffa min äldsta kusin som är 2 mån yngre än mig och min fd ingifta moster (för mig kommer hon alltid att vara min moster trots att hon skiljt sig från min morbror Peter). Min kusin träffa jag sist när min yngsta morbror Jonas (där kalaset hölls) gifte sig för knappt 1.5år sedan, då han bor i Norge för tillfället. Han hade inte träffat Theo sen skrutten va så liten som ynka 2månader så de va kul. Min "moster" har jag inte träffat sen Theo va så pass liten också, då hon satte i min hårförlägning till Theos dop (hon e frisör). Riktigt kul😊
Hon är väldigt pysslig av sig så jag frågade henne om ett litet specialprojekt till lillebrors rum, vilket hon gärna ville hjälpa till med. Återkommer mer om det senare då jag även ska kolla med min enda tjejkusin (mosters dotter) om hon vill hjälp till 😊 Hon älskar även att sy å pyssla vilket behövs i detta projekt.
 
Hemma vid 19.20. Va tänkt att jag skulle sova till halv 9 (drygt 1 tim) innan jag skulle bege mig till jobbet men somnade inte förrän 20min innan jag skulle upp så e jätte trött just nu... Hoppas att piggheten kommer nu under natten så man kan hålla sig vaken👍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0