You´re like an angel


Första skoldagen avklarad !
Man kunde inte få en "bättre" start på dagen än vad jag fick...
Jag tog 9.41 tåget ifrån Järna eftersom jag började kl.11.30, å bytte i hamn till Stockholms tåget.
Blev stående en stund innan de ropade i högtalarna att slutstationen var Rönninge.
Därifrån blev man sedan tvungen att ta ersättningsbuss till Stockholm Central pga. olyckshändelse mellan
Rönninge & Tumba.
Men när man väl kom till Rönninge så dröjde det över 20 min innan ngn ringde till SJ å
frågade när dessa s.k. ersättningsbussarna skulle komma till Rönninge.
De sa då att man skulle ta bussen som skulle gå till Tumba å sedan
ta tåget därifrån -.-'
De kunde de lixom inte ha sagt på en gång? :o
Man trängdes på bussen å fick springa till tåget när man väl kom fram till Tumba - redan försenad !
Kom till skolan vid 11.50 någonting.
Ni som känner mig mycket väl, så vet ni att jag HATAR att komma försent
å framför allt gå in i klassrummet där alla redan sitter å lyssnar på läraren...
Hatar sånt, jävligt pinsamt när alla tittar på en!
Men men jag hade som sagt inget val eftersom det var inskrivning till högskolan å genomgång om
de kommande 5 åren som vi ska plugga där.
Men allting slutade bra ändå :)

När vi sedan hade presenterat oss för varandra (75 elever) så blev vi tvungna att vänta utanför aulan.
När de öppnade dörren så hörde man bara applåder.
"Va fan e de här?" tänkte man ju.
När man väl kom in så såg man att alla våra blivande faddrar stod å applåderade i BARA underkläder!!! xD
HAHAHAHAHAHAHAHah snacka om att man blev chockad å förvånad samt att man skrattade som fan xD
Riktigt kul!
Hade sedan en rundvandring med våra faddrar å åt lite lunch :) TREVLIGT!
I slutet av dagen hade vi ännu mer genomgång samt att vi blev indelade i smågrupper.
Varje grupp fick ett uppdrag att välja ett varsitt utklädningstema.
Det är tydligen så att de kläder/utklädningar vi väljer ska vi ha på oss VARJE dag i skolan, samt på våra aktiviteter (oavsett vilken dag det är) som vi ska göra med våra faddrar.
Snacka om att de ska blir kul men pinsamt ^^
Tur att alla första årselever ska vara utklädda samtidigt !
Sedan fick vi lite mer uppdrag som vi skulle komma på - berättar mer när de väl ska inträffa.
FAAAAAAN VA KUL DESSA 5 ÅR KMR BLI!!!!
TRIVS REDAN!!!!

Åkte sedan till Stadium för att äta hos mamma.
Skulle som sagt ha åkt på träning idag, men jag slutade betydligt senare än det var tänkt
så därför hann jag inte med bussen till Nykvarn som skulle gå 18.04.
När jag väl kom hem satte jag mig här å gjorde ngt teoritest.
Gick väl hyffsat, men inte helt okej.
Snackat även lite med Anton via msn :)
Blir väl å ringa honom en stund nu ikväll oxå, om han inte ska sova snart.
Det borde jag göra eftersom jag måste upp senast halv 6 imorgon... -.-'
Men men vi hörs nog mer imorgon :)

Puss å kram alla läsare!
Go´natt på er <3


Kommentarer
Postat av: matilda :)

fin blogg :)



- följa varandra via bloglovin' (?)

2011-08-23 @ 14:57:44
URL: http://matildaaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0