Dop för Nils...

Precis som rubriken så va det dags för dop för fina Nils i lördags👼 Ställde klockan på 10 för hinna fixa i ordning mig innan de va dags att åka kl.11. Vi blev tvungna att åka förbi Gnesta å lämna Theos jacka hos svärmor innan vi åkte vidare till Nyköping där dopet skulle äga rum.
Vrålhungriga som vi va eftersom.vi inte käkat någon frukost (som vi iofs aldrig gör) så fick vi bokstavligt slänga i oss en varsin hamburgare + nga pommes på vägen. Vi kom in i kyrkan 2 min innan de skulle börja- snacka om lite panik haha. Vi hann å de va huvudsaken!👍
Vi fick sitta längst fram bredvid Annas föräldrar. När melodin började blev alla, då menar jag bokstavligt ALLA (t.o.m. Anna å Linus föräldrar) glatt överraskade. Det va inte helt vanlig melodi utan en VIGSEL MELODI!!!!!😄😄💍 Det visades inte bara vara ett fint dop för Nils utan även en vigsel för Anna & Linus!!😄 Vilken glad överraskning! All lycka till i livet❤ Störst av allt är kärleken ❤
 
Det kändes lite konstigt att sitta längst fram nu när det visades vara en vigsel men OTROLIGT glad att de ville dela denna underbara dag med oss ❤
Så fina tillsammans där de gick hand i hand fram till altaret. Tittade på varann och deras blickar lös bara lycka och kärlek.
Anna hade en överraskning till sin blivande make och det va en låt som hennes kompis (?) skulle framföra till honom. Låten va "Kärleksvisan" som Sarah Dawn Finer sjunger. Så otroligt fin och ännu finare blev den när man såg att Linus (och alla andra) blev så rörd att han fällde en tår. Jag måste erkänna att de gjorde nog de flesta av oss som satt där😍
 
Efter självaste vigsel cermonin så bar det dags för dopet. Som vi egentligen kom dit för. Nils va väldigt duktig men blev, sol.många andra barn, väldigt ledsen när han fick vatten över huvudet. Så fina hela familjen när de stod där vid altaret❤
Det bjöds därefter på massa god fika och dricka. Tyvärr blev vi inte så jätte långvariga då jag så typiskt skulle iväg å jobba. Vi tackade för oss och lyckönskade de fina paret till en underbar framtid ihop❤
 
Jobbkvällen va väldigt lugn & gick rätt snabbt. Jag å "X" satt å käkade fruktsallad framför Mysteriet på Greveholm. Snacka om att de e lätt den bästa julkalendern ever!!
Väl hemma vid 23.15 så vart de mys framför tv'n med min käraste innna vi kröp ner å somna väldigt fort i varandras famn❤
 
Innan jag somna så låg jag å tänkte lite på dagens händelser. Att se Anna å Linus, två helt underbara människor, säga ja till varandra, gjorde mig på ett sätt väldigt avis och längtan efter ett eget bröllop blev ännu större än tidigare, men samtidigt så är jag så OTROLIGT glad att få dela denna underbara dag tillsammans med dom- vänner för livet. Min dröm om ett eget bröllop lär dröja men förhoppningsvis så går åren fortare än man tror❤ Jag vet vad jag vill och det är att leva med älsklingen tills döden skiljer oss åt. Det är han eller ingen! Det bästa är att han känner samma sak för mig. Det gör att jag känner mig otroligt trygg i vårt förhållande och oavsett om min dröm dröjer så vet jag att jag har världens finaste kille och son i mitt liv ❤
 
 Lite bilder från dagen:
Outfiten
 
 
 
 
 
 
 
Storebror Olle häller upp vattnet
En ledsen Nils
 
 
Fina familjen ❤

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vackert :)

Svar: De va riktigt fint :)
Zandra Kjelledal

2016-06-15 @ 21:09:02
URL: http://matlivhalsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0