Bak onsdag

Idag har jag hunnit massor.
Gick upp vid 7 då Theo hade skitit ner hela sig. Då menar jag hela sig + sin stora nalle björn (han måste ha suttit på den eller ngt). De va så äckligt men de va bara å duscha av honom & björnen. Björnen slängde jag även in i tvättmaskinen så den blev riktigt ren. Fick skura hela Theos rum för att få bort allt skit + lukten i hans rum. Luktade citrus när jag va klar👍
Frukost å lämna skrutten på dagis. Gick hem å hämta bilen för att sedan storhandla lite. Skönt å göra de på morgonen då de knappt e några i affären. Fick även lov å tanka bilen. Väl hemma igen å packat in allt så va klockan inte mer än 10.30.
 
Ställde mig då å bakade bröd. Super gott å nyttigt. Receptet kommer upp i nästa inlägg👍
Under tiden brödet stod i ugnen (1tim) gjorde jag i ordning chokladkake smeten, dammsög å plocka undan lite. Hann även sätta på en ny tvätt samt ta hand om den torra tvätten som hängde på sträcket.
Lunchen fick man slänga i sig mitt i allt. Va helt inne i bakningen så lunchen fick bara bli lite yoghurt å färska blåbär. Luktade bak i hela huset. Så gott!!
Ställde in chokladkakesmeten i ugnen å passa på å ta de lugnt i soffan en liten stund.
Förberedde middagen till älsklingen å Theo så de bara va å värma för deras del. Både bröden å chokladkakan fick stå på altanen å svalna medan jag kolla på första avsnittet av "Paradise Hotel 2016".  Har inte riktogt orkat/ hunnit kollat på de avsnitt som kommit ut men får ta de lite i efterhand så här när tiden finns till.
 
Helt plötsligt va kl.15 å jag blev tvungen att skära upp brödet å packitera dom i mindre bitar så de skulle tina snabbare när dom tas fram. Bytte om å begav mig till kvällens jobbpass, kl.16-23.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0