Frågor och svar om bebis tiden

1.Vem har bytt flest blöjor under bebistiden? Jag har bytt minst 95% av alla blöjor sen vi fick barn för 4.5 år sedan, oavsett om det är kissblöjor eller najsblöjor. Älsklingen bytte mer eller mindre alla blöjor de första 3 v på Theo när föddes. Vid en bajsincident när Theo va 1mån ca så tog jag över haha. Dock har han blivit mer tvungen nu när jag jobbat så pass mycket å de har inte varit några som helst bekymmer😊

2. Vem skämmer bort barnen mest? Vi skämmer bort dom på olika sätt, men jag tror att jag drar ett lite längre strå. Oftast är det jag som beställer hem nya kläder och julklappar/presenter till dom, medan älsklingen gör mer spontana inköp när dom besöker en leksaksaffär t.ex. Sen skämmer vi bort dom med lika mycket närhet å kärlek, å de e de bästa❤️

3. Vem är hårdast? Jag måste nog säga att vi kompletterar varann väldigt bra. Vi är till 99% eniga om vad som gäller i uppfostran och vad som får å inte får göras. Däremot så är älsklingen hårdare och bättre på att säga till på skarpen om Theo främst (då Casper fortfarande e liten å inte förstår) inte lyssnar eller gör saker han inte får. Jag e lite mesigare i tonen även om jag får fram samma sak. Däremot är jag hårdare på att Casper bl.a inte ska äta sötsaker (godis, chips) medan älsklingen inte går in i striden ifall han råkar få tag på chips (godis tas ifrån dock). Jag anser även att Theo inte ska dricka så mycket saft som han gör utan att de finns annan dryck medan älsklingen anser att vätska som vätska. 

4. Vem är mest noggrann med att barnen inte skapar fläckar osv efter maten? Båda skulle jag säga. Framför allt när de handlar om matkladd på bla möbler. Dock är jag bättre på att torka upp allt kladd på direkten medan älsklingen kan säga att han tar de sen. 

5. Vem har tagit flest nattningar? Jag, alla dagar i veckan om man slår ut det på dessa 4.5 åren. Precis som med blöjbyten så har älsklingen blivit mer tvungen att ta fler nattningar när jag jobbar kvällar. Ska jag jobba natt så kommer han dock oftast in med Casper så jag får natta honom medan jag ligger i sängen. Jag tycler att de e mysigt medan älsklingen somnar innan grabbarna gör de. Dock så somnar Theo själv om kvällarna efter att man (läs jag främst) läst godnattsaga. 

6. Vem är den som är mest pedagogisk, den busigaste, mysigaste och den som pysslar mest med barnen? Jag måste säga att vi båda är bra på de men att jag drar de längsta strået även här. Det har mycket med att göra att jag har varit hemma längst med Theo när han va liten och hela Caspers första år. Älsklingen va endast pappaledig med Theo i 2 mån och ville inte vara ledig med Casper. Han tyckte inte att de va speciellt roligt å blev lätt rastlös, samtidigt som han behövde jobba nu med Casper då jag annars skulle plugga. Jag däremot älskar att vara hemma, fixa å dona. Mysa å rå om barnen. Jag har även vänner med småbarn  samt är mer villig att hitta på saker å göra tillskillnad från älsklingen som inte skulle ha någon att umgås med.

Jag skulle säga att vi båda är väldigt lekfulla med barnen, vill åka iväg å hitta på saker men de e inte alltid som grabbarna vill. Vi myser båda med dom mycket, busar å leker. Jag har nog tagit de mer pedagogiska och små pysslande då jag varit hemma å tycker sånt e kul och vill jobba med barn. När älsklingen kommit hem från jobbet brukar han ta över medan jag lagar mat. Men som sagt så går det i perioder och de har blivit lite mer jämt de sista halvåret när jag har jobbat/jobbar som jag gjort/gör❤️

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0