Hur firade vi vår första bröllopsdag?

Igår firade vi som sagt vår första bröllopsdag. Har fortfarande svårt att förstå att det har gått ett helt år sedan vi stod där i kyrkan, super nervösa och vi ingick ett äktenskap. Vi gick från pojk- & flickvän till herr å fru Broqvist. En av de lyckligaste dagarna i mitt liv❤️
 
Hur firade vi denna dag då? Ska jag vara helt ärlig så såg den ut som en helt vanlig söndag. Jag kom hem från jobbet halv 9, grabbarna satt å myste i soffan. Frukosten käkade vi dock tillsammans (händer väldigt sällan då alla vaknar olika tider eller så jobbar någon av oss vuxna), och det blev baguetter med pålägg (bregott, ost, skinka, sallad å tomat för min del, å endast skinka för älsklingen) + juice.
Vi gjorde oss i ordning för att gå ut å cykla lite. Theo skulle testa cykla utan stödhjul för första gången, med sin pappas hjälp förstås (hålla i cykeln så den inte ramlar). Vid flera tillfällen så släppte älsklingen helt och det gick riktigt bra, tills Theo reagerade på att älsklingen inte höll i hans axlar. Då tappa han balansen å började vingla men ramlade inte då älsklingen va snabb på att få tag på cykeln😊
Älsklingen åkte sedan iväg med 2 st grannar för att köra enduro, medan jag (mha Casper) rensade lite ogräs. Dock tyckte Casper att vattenpölen på stenen va roligare, så han vart dyngsur å kladdig. Men lika glad va han för de😍 Theo frös lite så han tillbringade sin dag inne. Badade av lillskiten innan han somnade vid 13. Lunch framför en film tillsammans med Theo medan de både regna, åska å blixtrade ute. Så länge man har sällskap hemma så e de lugnt å mysigt med detta väder men had e jag varit ensam så hade de bara varit otäckt..
Lagom när älsklingen kom hem från sin åkning kröp jag till kojs för att sova någon timme innan nattjobb. Pussade å kramade honom hejdå innan jag gick. Så denna dag firades inte på något speciellt vis. Älsklingen fick nya shorts å en T-shirt i present i fredags istället då han inte kunde hålla fingrarna borta haha. Vi hade tänkt å käkat på restaurang men lyckades inte hitta någon barnvakt så får däta de en annan kväll istället😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0