I torsdags...

... gjorde jag min första löprunda på säkert 2-3 år (?) 🤔 Efteråt va de grymt skönt men både innan å under tiden så va de inte alls lika skönt. De va jobbigt, tungt, varmt å vaderna krampade nästan direkt och nyckelbenet tröck inåt så de va svårt å andas till & från(varit så, så länge jag kan minnas pga att nyckelbenet läkte ihop fel när jag bröt det vid 1.5 års ålder). Håll fick jag också efter ca 100 m vilket inte heller va de roligaste... Trots allt detta så pinade jag mig igenom 3.5km ca. Inte så jätte långt men en bra start tanke på att jag inte sprungit på flera år. Är stolt över mig själv att jag tog tag i denna löprunda istället för att ligga i soffan å kolla film, eller hitta på något annat bara för att slippa.
Ska försöka ta mig tid att springa minst 1 gång/v +  någon längre promenad för att komma igång igen med både flåset å träningen samt få mer ork i vardagen. De e ju trots allt så skönt efteråt å man känner att energin kommer successivt hela tiden. Hoppas bara att motivationen finns där den här gången💪
Innan: pigg å gla
Efter: trött å ont
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0