Ändrade planer

Godkväll!
Denna vecka blev inte riktigt som den skulle bli. Igår blev de ändrade planera för resten av veckan pga sjukdomar på jobbet. Lite jobbigt att man inte riktigt kan planera in något på sina lediga dagar. Det är inte bara min planering som blir drabbad utan också hela familjens.
 
Jag skulle ha jobbat kl. 7.30-15 både tors och fre. Direkt efter jobbet ha åkt till landet över helgen då de va min enda ledig helg på 5 v. Fick nu istället vara ledig dessa dagar/tider och istället jobba fre, lör å sön natt! Bättre betalt å mer timmar men hela planeringen blev fuckt up. Så direkt när jag slutade jobba igår, löst allting med jobb å kommit på en ny planering samt ätit å packat grabbarnas Ölands väska (dom ska dit med mormor å morfar i EN HEL VECKA! kommer självklart bli jobbigt!!!) så begav jag mig till landet då istället.. Det blev verkligen fasligt åkande fram å tillbaka tanke på att vi även åkte ner i tisdags morse till landet å jag åkte hem tis kväll igen pga jobb igår (mina grabbar stannade kvar). Hade gärna sluppit åkt tillbaka hem men fanns ingenting å göra när jobbet kallar..  
 
Kände att jag blev tvungen att åka igår igen då jag annars inte skulle få träffa sönerna på 2 v eftersom dom å älsklingen stannar kvar över helgen å möter upp deras mormor å morfar i Söderköping när dom ska till Öland!!! De skulle jag aldrig ha klarat av! Älsklingen kommer hem på mån å vi hinner ses något varje dag när jag inte jobbar. 1v är egentligen alldeles för länge men samtidigt vet jag att dom har de otroligt bra både med mormor å morfar men också vid stugan. Älsklingen får då lite egen tid som han kan fixa å dona hemma eller ut å åka enduro å jag jobbar som vanligt.
 
Kom till landet vid 22 tiden. Vi umgicks en stund innan de va daga att krypa till kojs. Otroligt mysigt att vara hela familjen samlad igen!❤️ Synd bara att jag måste åka hem på fre kl. 12 för att hinna sova nga timmar innan nattjobb...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0