Semester☀️

 Idag gick äntligen älsklingen på semester! Ska bli så skönt å mysigt att ha hela familjen samlad ett par veckor nu. Eller ah jag har å kommer jobba massor hela sommaren men jobbar som sagt inte heldagar. Ibland dagpass, ibland kvälls pass eller nattpass. Nu sista veckorna har de nästan bara blivit nattpass vilket har lett till en hel del pusslande med barnvakt för att jag ska kunna jobba å älsklingen komma i tid till jobbet. Nu när älsklingen har semester så behöver jag inte känna att barnvakt måste fixas å att jag inte kan rycka in å jobba. Istället får grabbarna egen tid med sin pappa😍
 
Så här ser denna vecka ut:
Mån, idag: Nattjobb, börjar kl. 22
Tis: Går av nattpasset kl. 7.30. Därefter hem, duscha å tvätta håret. Sen packa in i bilen för att dra till landet över dagen. Eller ah jag åker över dagen då jag måste jobba sen, grabbarna kommer stanna kvar tills helgen.
Ons: Jobb 7.30-15
Tors: Jobb 7.30-15 
Fre: Jobb 7.30-15. Därefter åka ner till landet för att vara där en natt iaf å mysa med älsklingen, grabbarna, svärmor å svägerskan med familj.
Lör: Åka till Anna å Linus i Nyköping, då älsklingen har lovat att hjälpa dom att lägga nytt golv. 
Sön: Blir nog en lugn dag hemma. Beroende på vädret så kanske vi drar till någon strand å tar årets första dopp (nej vi har inte gjort de än).
 
Från tis kväll till fre kväll så kommer de kännas väldigt tomt å ensamt hemma. Jag har aldrig varit själv så länge sen jag träffa älsklingen å vi fick barn. Eller jo en gång när älsklingen va iväg till Amsterdam på svensexa, då va jag själv i 4 dagar (men umgicks med kompisar 3 av 4 dagars). Men annars inte. Föredrar att ha någon hemma i huset med mig. Så låt denna vecka gå fort så jag har min familj hemma igen❤️
Ska även passa på att rensa klart i jordgubbslandet så att allt ogräs är borta och åka iväg å köpa en större dynbox så att den vi har kan användas som leksakslåda istället (alla grabbarnas uteleksaker står idag på altanen huller om buller). Ska även storstäda hela huset, gå igenom förskolelistan så vi har allt inför starten i aug när de gäller kläder å skor/stövlar samt att jag ska beställa hem en familjetavla från Mexico och försöka hinna med att blogga lite. Som sagt jag har en hel del att göra så jag tror nog att dagarna kommer gå fort ändå. Håller rummarna❤️
Kanske till och med ska vara så crazy att jag ska ta en löprunda å bara koppla bort allting? Den tanken lär jag nog vifta bort men vore iaf bra om den fanns kvar då träningen måste påbörjas igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0