Sol, bad, vinkvällar, smärta

Heeej, blev ett sent inlägg idag. Begav mig från landet kl. 12 i förmiddags och parkerade bilen kl. 15. Fastnade i broöppning vid Göta Kanal (Söderköping) efter att ha handlat lite för resan + kylskåpet. Så tog lite längre tid än va de brukar. Väl i Nykvarn så sprang jag in å köpte med mig en kebabtallrik hem för att slänga i mig den innan jag kröp till kojs kl. 16 men somna inte förrän närmare 17. Vaknade till vid 19, en timme innan alarmet ringde å kände mig förvånansvärt pigg trots att de bara va 2 timmars sömn🤔 Somnade om å va desto tröttare kl. 20.10 när alarmet ringde. Konstigt att de alltid blir så😴
 
Nu sitter jag på jobbet å nattpass 1 av 3 är påbörjat. Går av kl. 8 imorgon bitti å då blir de sängen i 3.5 tim innan jag ska in till Södertälje för att hämta paket + kolla på en till dynbox. Ska försöka vara tillbaka å ha käkat lunch vid 15 tiden senast så jag kan krypa till kojs då. Börjar nämligen jobba kl. 20 både imorgon och på sön (12 respektive 11.5 tim jobb) så sömn behövs👍
 
Hur va dagarna på landet då?
Lika mysiga å underbara som vanligt! Kom ner vid 22 tiden i onsdags å då blev de inte så mycket gjort. Kröp till kojs bredvid älsklingen å Theo (Casper låg i sin resesäng), somna direkt mer eller mindre å klev upp 6.40 då Casper vaknade å va pigg. Inte så konstigt tanke på att han somnade 18.30 dagen innan😴
Gav honom en välling ute, vi gungade, kastade sten i vattnet å låg i hängmattan. De va fullrulle redan kl. 7 på morgonen. Va lite små ruggigt på fm men lagom när de stora grabbarna (Micke x2, Theo å Loke) begav sig till Söderköping så sprack de upp å blev väldigt varmt å soligt. Jag, svägerskan å svärmor satt å myste på altanen, pratade om allt möjligt, jag tog årets första bad ute (ca 22-23 grader) å firade mitt intagningsbesked till högskolan med några glas vin 🍷. Grabbarna kom inte hem förrän närmare 17 - 18 tiden efter en heldag i Söderköping, glass å pannkaksätande, åkt tåg å gått upp för kullen till utkiknings"tornet". De hade haft en lika trevlig torsdag som vi tjejer. Kvällen blev lika lugn å tidig sänggång (22 tiden).
 
Idag skulle jag fått sovmorgon men slutade med att jag fick ta Casper ändå haha. Klockan va trots allt 8 så de va lugnt. Käkade frukost, lekte/busade ute i ☀️-en, badade å hade allmänt mysigt. Låg å nattade Casper lite extra länge idag då jag sedan skulle åka hem. Kommer nämligen inte få se sönerna på 11 dagar (de hämtas i Söderling på mån morgon å åker med mormor å morfar till Öland i 1v) så de gjorde väldigt ont inom bords när jag sa hejdå till dom. Har aldrig varit utan dom så länge, inte ens när vi bara hade Theo. Nackdelen att jag jobbat så mycket nu under sommaren. Va även jobbigt å pussa älsklingen hejdå å då e de "bara" 3 dagar tills vi ses igen. Älsklingen får passa på å skicka massa videos å bilder via snapchat så jag ändå får "se" mina grabbar❤️
Theo vill sällan vara med på bilder nu för tiden, därför de mest blir på Casper.. ❤️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0