Sommarens planer 2018

Denna sommar har vi faktiskt inte några större planeringar på vad vi ska göra. Älsklingen lär nog bara ta sina 4 v semester, å ingen vecka föräldraledig som han gjorde förra året. Jag däremot har sagt att jag skulle vilja jobba hela sommaren, mycket för att jag förhoppningsvis ska börja studera till hösten å kommer då inte hinna jobba så mycket. Sen får vi se hur mycket tider jag får men jag har iallafall flaggat upp att jag vill jobba hela sommaren om möjligheten finns. Att få upp sparkontot känns viktigt just i år, eftersom jag inte har tillgång till 4 års studielån (har redan utnyttjat 1 år när jag studerade till naprapat men hoppade av utbildningen) och kommer behöva ta från egna pengar.
 
Men detta ska vi iaf försöka få med under sommaren trots att jag kommer jobba:
 
🌺 Åka ner till landet å umgås med älsklingens sida av familjen. Minst 2 ggr. Så skönt å bara koppla bort allting. Åka båt. Älsklingen kan fiska. Theo å Casper kan springa runt å hjälpa farmor. Bada. 
 
🌺 Öland (men de blir bara om jag e ledig i 1v i sträck).
 
🌺 Kolmården, Theo tjatar om alla karuseller å Bamse. Troligtvis åker vi dit med ett par kompisar eller grabbarnas kusiner.
 
🌺 Grönalund, vore en kul upplevelse då Theo som sagt älskar karuseller. Dock så har Casper kanske inte så stor glädje av den vistelsen men vi får se.
 
🌺 Vara hemma å bygga förrådet som vi fortfarande väntar på att få klartecken angående bygglov.
 
🌺 Måla altan räcket och fixa i trädgården. Vill få de fint å mysigt redan fösta året
 
🌺 Inflyttningsfest med grillning har vi pratat lite om men inget bestämt till 100%. Vore trevligt att samla ihop alla vänner nu när vi ändå har vårt egna hus, å eftersom vi inte hade någon inflyttnings "fest" när vi pte 3:an eller radhuset.
 
Vad har ni för sommarplaner? Dela gärna med er😊
 
4 bilder från sommaren 2017 på Öland, när Casper endast va 1.5-2 mån😍❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0