Studentfirande

För 1 v sedan så tog min ena kusin (Felix) studenten och i tisdags tog min andra kusin (Tobbe) studenten. Helt sjukt egentligen va tiden går fort. Känns inte som om att de e 7 år sedan jag själv stod där, spänd, exalterad, lycklig, gråtfärdig och nerdränkt i alkohol. De va så mycket känslor som kom samtidigt. Minns den dagen som om den vore igår🇸🇪
 
För en vecka sen tog iaf Felix studenten. Då mamma va barnvakt åt grabbarna eftersom jag hade jobbat natt, så blev de att dom åkte till mottagningen med mormor å morfar. Jag å älsklingen begav oss dit direkt när han hade kommit hem från jobbet å gjort sig i ordning. Vi möttes av ett varmt välkomnande å god mat/dryck. Barn som sprang runt å lekte (bl.a Theo å Casper), ungdomar som drack å skrattade rätt högljutt, vuxna som käkade mat, drack å samtalade i normal ton. Precis som de skulle vara helt enkelt😉 Blev att vi gjorde de vuxna sällskap haha. Kände inte oss så unga längre haha.
Kvällen flöt på, grabbarna sprang runt å lekte med de andra barnen (vart jätte svettiga) och samtalen fortsatte. Runt halv 9 någonting begav vi oss hemåt då båda grabbarna va jätte trötta. Jag å älsklingen kröp ner i soffan å kollade på Fast & Furious 8, då jag inte hade sätt den. Älsklingen somnade i soffan efter halva filmen så vi stängde av å kröp till kojs istället. En lugn å relativt tidig fredag helt enkelt😊
 
 
I tisdags tog min andra kusin studenten, Tobbe. Då de va dagen före röd dag så slutade älsklingen tidigt, så vi hann rå om varann, fixa å dona hemma och Theo hann leka med grannkillen, innan de va dags att göra sig i ordning.
Denns mottagning blev lite lugnare än Felix's mottagning. De va lite mindre bjudna + att Tobbe å hans polare drog sig undan å satt en bit ifrån oss andra. Det bjöds på smörgåstårta, god fika å dryck. Theo å Casper lekte runt med sig själva då de inte va andra småbarn där. De va lika nöjda för de. Theo fick låna morbrors gamla gameboy som dom hade tagit med sig så han kunde underhålla sig själv en stund när han började bli uttråkad. Casper gick runt till alla vuxna å bjöd på sin charm, trots att han va lite små kinkig efter vaccinet å två hörntänder som hade spruckit upp.
Framåt 20-20.30 drog vi oss hemåt å de blev lugnt resten av kvällen.
Tyvärr blev de inga bilder från mottagningen denna dag men bjuder på min outfit å en bild från Tobbes utspring (tagen från min fasters Facebook)😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0