Godkväll..

.. Säger jag från jobbet. Vid denna tid så förstår ni säkert att de e ett nattpass som väntar. Även i morgon natt, så jag kommer försöka få till några tidsinställda inlägg som jag kommer sprida ut de närmaste dagarna så de kommer finnas någonting att läsa, även om de kanske bara blir ett inlägg per dag. Ni får gärna kommentera vad ni vill läsa, de hjälper mycket samtidigt som jag då ser vad ni är intresserade av 😊
 
Idag har det varit en väldigt lugn dag. Jag å Casper vaknade (eller rättare sagt han vakna å väckte mig) kl. 7.10, men vi klev inte upp förrän en timme senare. Theo vaknade strax därefter så då blev de frukost och lite mys framför tv'n och paw Patrol.
Slängde in en tvätt å gjorde oss i ordning för utgång, då solen lyste starkt, och klarblå himmel. Trots att klockan endast va 10 så va de väldigt varmt å kvavt. Vindstilla va de också så de fläktade ingenting.
 
Ska egentligen inte klaga på värmen då de e så härligt, men de skulle inte skada om de kom någon regnskur (på natten). Mycket för att få en mer frisk luft, alla blommor å växter, samt gräsmattan skulle behöva det. Det är jätte torrt ute och man måste vattna allting minst 2 ggr/dagen. Vi har även vattningsförbud med slang å vattenspridare, får heller inte fylla upp pooler, vatten tunnor eller liknande på området då risken e att vi inte kommer ha något vatten till hushållen istället... Så någon regnskur på natten skulle inte skada just nu👍
 
Men iallafall tillbaka till inlägget. Grabbarna lekte på ute i sandlådan, åkte rutschkana å lekte med alla deras stora bilar. Mitt mamma hjärta smälter när jag ser deras kärlek för varann. Trots att de skiljer 3 år på dom, så leker dom som om de vore max 1 år mellan. Theo hjälper Casper med e han inte klarar av eller förstår å Casper tackar å tar emot genom att skratta å busa tillbaka. Så underbart att se😍
Vid halv 12 tiden så va de dags för Caspers vila. Somnade inom 5 min i min famn, så därefter passade jag på å laga lunch till mig å Theo. Då de va så kvavt å varmt ute så fick Theo vara inne en stund. Vi pusslade, spelade lite spel å bara njöt av att rå om varann. Blir lätt att han hamnar lite i skyundan när Casper e vaken då Casper e väldigt mammig fortfarande. Så denna kvalitetstid när lillskrutten sover är guld värd å de märks att Theo saknar den här tiden då de bara va han å jag hemma om dagarna även om han älskar sin lillebror mer än allt❤️
 
När Casper väl hade sovit klart å fått mat så blev de att vi alla tre byggde lite med klossar, lekte med lego å alla Caspers nya leksaker. Läste lite böcker. Märks att Casper redan nu är intresserad av böcker, vilket är mysigt då jag får ha båda mina skatter uppkrupna vid min sida.
Innan morfar skulle komma på besök så hann vi vara ute en sväng till, grabbarna hann duscha av sig å mysa ner sig framför tv'n medan jag förberedde middagen till älsklingen. Stuvade makaroner å falukorv blev de 👍
Därefter kröp jag ner i sängen för att få sova några timmar innan de va dags att göra sig i ordning inför jobb. Hann mysa lite med min man innan de va dags att kliva upp, då han kröp ner 10 min innan jag skulle upp. Lite surt att åka å jobba när man vet att han nu ska sova. Hade ju hellre lagt mig på hans bröst å somnat om jag också men så e de. Plånboken kommer gilla när lönen trillar in sen iallafall👍
Byta kläder fick man göra ett par gånger under dagen  då Casper skulle bada med kläderna på, + att båda grabbarna va så sandiga efter att ha lekt i sandlådan❤️
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0