Han kan gå!!

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!  Casper har lärt sig att gå!!!😃 Jag har ju nämnt tidigare att han har tagit 2-3 steg men sen ramlat framlänges eller satt sig ner på rumpan. Jag har även trott då att de inte skulle dröja länge innan han skulle gå på riktigt. Dock så dröjde de ett par veckor å han vågade inte släppa taget (så sent som igår vägrade han verkligen släppa).
Men idag, hemma hos våra nya grannkompisar, 2v innan sin 1-års dag, så släppte det. Han gick helt själv i säkert 5m å återupprätta sin balans när han höll på att tappa den 😃😃 Så glad å lycklig blev han när han sen satte sig ner å börja klappa händerna åt sig själv😍 Theo ropade också "mamma titta Casper kan gå"!!!
En stolt mamma, och en stolt storebror❤️
Vi fick det även på film så ska försöka lägga upp den inom några dagar så ni får se hur duktig han är!
Första gången han gick blev vi alla helt paffa å mer eller rmindre glömde att filma. Sen så sa Matilda att hon kunde försöka filma om jag försökte få Casper att gå. Vilket resulterade i 2 filmer direkt efter varann😃
Grabbarn lekte på allihopa😍
 
Vi träffades kl. 10 å gick inte hem förrän halv 1 då både Casper å Troy skulle sova. Casper va dödstrött å somnade direkt när vi kom hem å parkerade vagnen på altanen. Inte så konstigt då han hade gått så mycket! Medan han sov så käkade jag å Theo lite lunch, jag kollade på något lyxfällan avsnitt medan Theo pusslade. Vi la oss sedan i soffan tillsammans å kramades (jag försökte sova då jag INTE hade möjlighet att göra de efter nattjobbet). Men jag lyckades inte somna. Självklart. Blev en lugn eftermiddag även sen när Casper vaknade. Blomrabatterna fick vänta då tröttheten hade tagit över. Hade verkligen ingen ork alls. Försökte även äta lite godis å dricka läsk men ingenting funkade. De va bara å invänta älsklingen så jag kunde krypa till kojs.
Tyvärr så kom han inte hem förrän 18 tiden, somnade inte förrän närmare halv 7 å jag skulle gå upp 20.15 så jag va sådär lagom trött när alarmet ringde (grabbarna hade åkt till Martin å Jenna en sväng). Men här sitter jag nu, sen dryga 2 tim tillbaka. Dödstrött, väskan laddad med både godis å smoothie och många timmar framför mig som jag måste hålla mig vaken. Tiden går rätt fort så länge de finns saker å göra.
Hoppas iaf att ni får en fortsatt trevlig fredagskväll😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0