Svinkoppor eller inte?

Igår va vi ju som sagt på vårdcentralen för att kolla upp vad de e för prickar/blåsor som Casper har fått i ansiktet. Det började nämligen som en prick på hakan och sen blev lite större för varje dag (de som jag nämnt va "skavsår" från nappen som vi då trodde). När det väl försvann så fick han en prick på näsan som nu har resulterat till stora skorpor/blåsliknande utslag på hela näsan. Det har börjat läka då huden har börjat komma tillbaka. I söndags under kalaset så la vi märke till att han nu hade fått en prick ovanför läppen.. Då det har pågått i ca 1.5 v så kände vi att de va dags att kolla upp de och i såna fall få en kräm eller något för att behandla det.
 
Vi va hos läkaren i max 5 min. Vi kom in och jag förklarade lite snabbt om allting. Direkt när jag hade tystnat så sa läkaren "det är svinkoppor"😐 Även om Casper nu har rivit upp självaste skorpan å börjat blöda så fick vi ett hundra procentig svar vilket va skönt. Vi fick en salva utskrivet som ska ges 2 ggr/dag i 5 dagar. Hoppas nu att detta går över och INTE smittas vidare till oss andra i familjen (eller alla som va på kalaset som gosade med honom)😩
Så här såg de ut som värst på hakan😞
❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0