Julbord + Julgala med Stadium


I förrgår (lördag) blev det att man fick skjuts in till jobbet av pappa som i samma tur skulle hämta brorsan som var hos Madde. Jobbade från kl.12-16.10 (en tim längre än vad det var schemalagt) eftersom det var betydligt mer kunder än vad Kuldip (chefen) hade trott.
Det var full fart helda dagen, man hann knappt springa på toa, så mkt kunder va det som vi skulle hjälpa. Men de e kul när det e så, för då rinner tiden iväg, istället för att man titta på klockan hela tiden å märker att det bara har gått 10 min sen man kollade sist, trots att det känts som en evighet.
Direkt när vi hade stängt var det bara att skynda sig upp till omklädningsrummet för att fixa i ordning sig till kvällen! Ikväll var det nämnligen dags för Galan i Globen som jag sett fram emot så länge!
Amazing !!!!!
Blev sedan lite förkrök på jobbet innan nga (jag bl.a.) skulle ta bussen till tåget å därefter tvärbanan från Årstaberg till Globen! Kändes lite sådär att åka iväg å festa med morsan, ni kan ju tänka er själva min situation: Här åker man upp till Globen för att gå på julbord å julgala med massa olika artister samtidigt som det är fest å dansgolv lite överallt, å så har man en morsa som håller ett öga på en hela tiden. De e ju inte direkt så att man kan dricka hur mkt som helst när hon e me, tanke på att hon själv inte dircker speciellt mkt å tkr inte om när jag dricker eller ska ut å "röja" på krogen.... Suck undra hur den här kvällen kommer sluta...
Konstigt så hade hon köpt 2 cider, en till var och en av oss, som vi kunde ta på tåget upp eftersom Kuldip hade blandat någon bål till oss på förkröket + lite vin. Fick även lite vin av Linn på vägen upp (haha mamma gillade de inte, märktes på blicken hon gav mig xD).
När vi väl kom upp till Globen gick vi in fel för då va det ngn annan mindre konsert där oxå som man skulle ha biljetter till, så vi kom ju inte in. Men det visades att det inte var Julgalans ingång så de visade oss vart vi skulle gå (lite pinsamt, men vakterna bara skrattade, lika så vi). Det roliga va att Linn blev tvungen att slänga sin vinflaska när vi gick in där, men när vi sedan blev ivägvisade vart vi egentligen skulle gå så plockade hon upp flaskan ur papperskorgen å sa "Jag tar tillbaka den här!!", vakten bara skratta och svarade "haha gör så, det är onödigt att den ligger här!".
hahaha det var lite kul, även om det låter skit tråkigt, men hade ni varit där så hade ni förstått det roliga i det hela!!!
När vi väl kom till våra platser vid de andra ifrån jobbet (de hade tagit taxi upp) så började vi med att beställa in dricka å sedan var det bara att börja med julmaten. Gissa om de va mäktigt! Allting va så mycket å stort. Riktigt nice !
Vi hade hur trevligt som helst under middagen med mycket skratt å prat, skojigheterna va inte så lite de heller å snacka om att de flesta redan då va helt dragna, hahaha. Så himla kul !!
När den ritkiga showen sedan drog igång med alla artister så vart de verklgien ett röj å drag, mkt större än jag någonsin hade kunnat tänkt mig, RIKTIGT RIKTIGT MÄKTIGT!!!!!
Det var artister som : Danny, Brolle, Nicke Borg, Charlotte Perelli, Jessica Andersson, Linda Bengtzing, Loreén, Toto å nga till. Awesome!
Det blev mkt dans, skratt, drickande å bara allmänt kul för oss alla. Jocke va nog den som spårade mest av alla ifrån Stadium Södertälje, haha fett kul !!! xD
Hela kvällen va helt magisk, går inte att beskriva känslan av att vara där å bara släppa loss med jobbarkompisarna, även om mamma va där så kunde man släppa loss, dock fick man hålla igen med drickandet lite, men det gjorde absolut ingenting för som sagt kvällen/showen gjorde allting!

Pappa va så snäll att han hämtade mig å mamma uppe vid Globen kl.2. Körde även hem Malin och Linn till Södertälje oxå, medan de andra skulle festa hela natten lång. Jag, mamma å Malin skulle upp å jobba sen så de räckte för oss + att artisterna hade sjungit klart så de gjorde ingenting.
Somnade direkt när man la huvudet på kudden!
Så sköööööönt!
TACK FÖR EN HELT OFÖRGLÖMLIG KVÄLL/NATT MINA UNDERBARA ARBETSKAMRATER PÅ STADIUM I SÖDERTÄLJE!!! NI E HELT KLART BÄST!!! <3


Bilder kmr i nästa inlägg :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0