Snart smäller det!!!!!!!!!!

Jessie J - Domino



I onsdags hade jag hel dag i skolan, å då menar jag verklign en HEL DAG. Från kl.8.30-19.00 :o
Snacka om att man va trött efteråt när man satt på pendeln hem.
Schemat för dagen såg ut så här :

kl.8.30- 9.15 : Fysialisk undersökning
9.15- 9.30 : Rast
9.30- 10.15 : Fysialisk undersökning
10.15- 10.30 : Rast
10.30- 11.15 : Fysialisk undersökning
11.15-12.30 : LUNCH
12-30- 13.15 : Fysiologi
13.15 - 13.30 : Rast
13.30 - 14.15 : Fysiologi
14.15 - 14.30 : Rast
14.30 - 15.15 : Fysiologi
15.15- 16.15 : Rast, tid för att ta sig till Kliniken osv.
16.15 - 19.00 : Vara på kliniken å undersöka varandra inför våra riktiga patienter nästa vecka

Hann med 19.42 tåget från stationen, men fick sitta i Hamn i 40 min bara för att Gnesta tåget inte gick förrän 21.54 någonting. Väldigt surt å kallt men fick tid för att plugga lite som tur va. Kom hem å satte mig framför tv:n å en kopp te tillsammans med resten av familjen. Mysigt!! Snacka om att man nu börjar inse att utbildningen å påbörjan av yrket e nära :o Att redan få ta hand om egna patienter å behandla dom, känns helt ovärkligt!! Man har typ inga kunskaper alls å man ska redan lite ut i arbetslivet på skolans egna klinik. Grymt kul men ändå lite läskigt nu innan man kommer in i det. Vi kan än så länge BARA behandla patienterna med massage, vilket ändå känns väldigt bekant å att man har den utbildningen å den kunskapen :) GUUUUUUUD e så nervös inför måndag då jag tar emot mina 2 första patienter, me ne sjukt taggad å ivrig att äntligen få börja på riktigt! :)


I torsdags började jag inte förrän 12.30 vilket va skönt efter en lång dag kvällen innan. Slutade 15.15, så man kom hem i rätt lagom tid ändå, för det var inga strul med tågen denna dag som tur va. Satte mig ner å pluggade lite nervsystem, hjälpte till med maten å umgicks med familjen framför tv:n. Blev att man kollade på "Sveriges värsta bilförare" och "Biggest loser Sverige" innan det var dags för att slagga lite. Blev lite smsande med bästaste Michaela och Bill innan man somnade med mobilen i handen, hehe :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0