Skottår!



Igår var det Skotts dag, dvs. Skottdagen. Egentligen så har jag aldrig förstått varför vi ens har skottår, för jag menar det händer ju inte direkt något speciellt, mer än att det sägs att det är kvinnorna som ska fria till sina män. Men det händer ju inget annat stort som man kan önska.
Jag tycker bara att det är en onödig dag egentligen, precis som en helt vanlig dag lixom.
Man går som vanligt i skolan (om det visar sig vara en vardag vill säga), äter som vanligt, umgås som vanligt å allt det här vardagliga som händer året runt. Nej men helt onödigt!
Kul för dom som fyller år idag, att det händer något speciellt för dom, men för oss andra? VI tjänar egentligen ingenting på att det är en extra dag var fjärde år om man säger så.
Som sagt; glad för de personer som har skotdagen som en speciell dag :))

Min skottdag bestod av detta (lite kortfattat):

* Kl.8.30-11.15 : Skola
* kl.12.35: Vänta på att Järna tåget skulle gå ifrån Södertälje Hamn i 30min- Stod ute i solen å verkligen njöt istället för att sitta inne i ett instängt tågt ^^ Snacka om SKÖÖÖÖÖÖÖÖNT VÄDER!!!<3
* kl.13.20: Tog sällskap med mamma hem från tåget
* Kl. 13.40: Åt lite
* Kl. 14.30: Ringde Martin
* Kl. 15.00: Hemma hos Martin - Fikade å hade det trevligt! Mycket skratt och prat om allt möjligt :) Måste göras om snart igen!
* Kl. 20.00 : Martin hängde med mig hem, för att få massage som jag hade lovat honom.
* Kl. 21.20 : Sa hejdå till Martin och satte mig framför tv'n, å kollade på sporten.
* Kl. 22.45 : zzzzZZZzzzZZZzzzzZZZZzzzZZZ ;p



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0