Allt såg väldigt bra ut hos barnmorskan :)

Va hos barnmorskan kl.8.30 medan älsklingen låg hemma å sov. Mamma ville därmed hänga med istället för att få höra sitt älskade barnbarns hjärtslag :) Blev även att vi hann käka lite frukost på Tidermans innan hon skulle iväg å jobba kl.9.50.
När jag kom hem låg älsklingen fortfarande å sov, så jag la mig i soffan för att ej väcka honom. Jag vakna sedan av att älsklingen kom in i vardags rummet vid 13 tiden å sa "Hej hjärtat! Varför ligger du här inne å sover?" haha. Då hade jag tydligen somnat med boken över ansiktet ^^
Vi satt å prata en stund innan jag blev tvungen att packa gym väskan och bege mig ner till gymmet där jag skulle möta upp mamma. Vart att vi träna i 2 tim - riktigt skönt :)
Resten av kvällen tog jag å älsklingen det väldigt lugnt. Han satt å spela en stund innan det va dags för "SOS - segelsällskapsresan" som vi skulle kolla på tillsammans - väldigt mysigt :)
Därefter hann jag även kolla på snuten i Hollywood 3 innan jag la mig i sängen. Micke kröp ner strax därefter å vi båda somnade direkt <3

Mina värden hos barnmorskan (en veckas skillnad):
* Järnvärdet hade stigit från 123 -> 125
* Sockervärdet hade stigit från 3,8 -> 4,6
* Blodtrycket va normalt
* Vikten va densamma (+9 kg fortfarande, i 3v tid)
* Livmordern hade vuxit från 29 cm -> 30 cm
* Knoddens hjärtslag lät jätte fint
* Knodden ligger fortfarande med huvudet neråt å ruckeringsbart, samt ryggen/rumpan på vänster sida av magen.
* Jag följer en helt normal graviditets kurva trots att alla säger att jag har en "liten mage" :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0