Barnmorske besök + värden :)

Första jullovs dagen av snart avklarad. Vad har man hittat på för skoj idag då...? Jo skickade iväg älsklingen som vanligt till jobbet vid 5.15 tiden, kröp ner i sängen och sov vidare.
Drog ner till stan för att träffa Evelina, då vi skulle luncha oss blivande mammor emellan - underbart :) Tiden går alltid så himla fort när man träffas (oavsett vem den andre e), så helt plötsligt ringde älsklingen och fråga vart jag va då han precis hade parkerat bilen (tur att både jag å Evelina hade käkat upp lunchen haha). Det va så att jag å Micke skulle vidare till barnmorskan kl 13 för att kolla så att allting va bra med lillkillen (och mina värden såklart).

Dagens värden & resultat :
* Blodtryck = normal
* Sockervärde = hade tyvärr sjunkit från 5,5 till 3,8 (ligger på fastande värden - mindre bra trots att jag äter som jag ska)
* Järnvärde = ökning från 110 till 123
* Livmoderns mått = ökning från 23 cm till 29 cm
* Ingen viktökning sen sist (2v sedan) = fortfarande +9 kg
* Koddens hjärtslag = minskning från 151slag/min till 146 slag/min (ju längre in i graviditeten desto mindre hjärtslag/min får även lillen, närmar sig en vuxens hjärtslag)
* Knodden ligger med ryggen och rumpan åt vä i magen (anledningen till att jag e större där) & ligger med huvudet neråt, väldigt långt ner men har ej riktigt fixerat sig till 100% för barnmorskan kunde rucka lite fram och tillbaka på huvudet när hon kände igenom.
* Följer en normal graviditets kurva på pricken - underbart!

Allting såg väldigt bra ut (förutom sockervärdet där barnmorskan tyckte att jag skulle äta ett mellanmål till om dagen för att få upp värdet), vilket gjorde att vi gick därifrån med ett leende på läpparna :D Alltid lika underbart att få höra att allting är jätte bra och att man har en helt normal graviditets kurva när et gäller allting samt att få höra lillens hjärtslag får en att bli tårögd :') <3

Sen vi kom hem har vi i stort sätt bara tvättat och fått besök av pappa innan han skulle vidare ut med jobbet. Blir nog en lugn hemma kväll denna fredag. Jag ska nog läsa lite i barnböckerna (handlar mycket om tiden innan förlossningen, om förlossningen, tiden efter förlossningen och barnets utveckling när det gäller allt - även hur man ska tolka och förstå sitt eget barn osv) jag fick av en gammal jobbarkompis från coop - väldigt snällt :)
Blir även att fixa ihop lite käk och tillbringa mycket tid i soffan medan älsklingen gibbar (om jag känner honom rätt haha) ;)^^

Hoppas att ni alla har haft och kommer få en trevlig fredag :)
puss och kram<3
gammal bild på Evelina ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0