Dagarna utan dig, är så ensamma...


Fredag 11/1-13: Idag va det riktigt tungt att stiga upp ur sängen när klockan ringde 5.20… Fy fan… Åkte till skolan, hade ledbehandlingslektion (igentagning) och därefter tenta. Tentan kändes skit, och det märktes att man hade haft jullov och inte lagt ner speciellt mycket tid på att plugga. Jag får skylla mig själv, och kan erkänna att de har varit värt varje minut med Micke <3 Messade lite med honom, och han verkade väldigt sliten efter första fest natten, hoppas bara att han inte förstör sig själv, vill bara att han ska komma hem i välbehåll<3

Åkte hem och packade mina fotbollskläder, till cupen imorgon i Katrineholm. Kommer bli grymt! Samling kl.7 i Nykvarn och cupen kommer hålla på exakt hela dagen. Känns riktigt skönt för efter lördagen är det bara 3 dagar kvar tills sötnosen kommer hem igen<3 Längtar så mycket att jag blir galen!! <3

Fam. Dahlqvist va här och käkade middag, kollade på gladiatorerna och farmen. Mycket trevligt, precis som vanligt. Har saknat min sis, Madde <3
Nu blir det att kolla klart på de avsnitt av One Tree Hill säsongen jag höll på med innan Madde kom. Sen blir de sängen direkt. Kommer inte bli kul när alarmet ringer 5.50 på en lördag…

Kommer somna med Micke i mina tankar <3

 

 
 

Lördag 12/1-13: Vakna av alarmet kl.5.40.. Riktigt tungt att stiga upp ur sängen tanke på att man inte somnade förrän kl.1… Bytte om till Nykvarn overallen, satte upp håret å packade det allra sista inför turneringen.  Fick skjuts av mamma till samlingen kl.7 i Nykvarn. Åkte med Mimmi till Katrineholm, och förberedde oss till första matchen vid 9 tiden. Ingen verkade speciellt taggade innan matchen men när domaren väl blåste igång matchen så vart de ett helt annat spel. Vi spelade inte riktigt vårat Nykvarn spel och det märktes för de va inte lika bra.
Blev 1-1 i första matchen, den vi egentligen skulle ha vunnit.  Lång väntan innan nästa match.
Andra matchen slutade med förlust med 2-0, mot ett div 2 lag. Egentligen va de inte så jätte mycket bättre än oss men de fick till sitt spel betydligt mer än vad vi fick tyvärr.
Ytterligare en lång väntan… Tur att man hade Micke i tankarna och smsade med honom en stund, trots att de kommer bli en dyr mobilräkning denna månad <3
Tredje matchen mötte vi i stort sätt turneringens bästa lag, och vi vann med 1-0 tillslut :D så himla glada, och det var verkligen en krigarinsats av oss alla!
Sista matchen blev vi tvungna att vinna med 2 mål för att gå vidare till semi, vilket vi tyvärr inte lyckades med… Men är sjukt stolta över vilken vändning vi gjorde, och att vi krigade som ett lag!

När jag väl kom hem till mamma å brorsan blev det att äta en toast och kolla på en inspelad film sen länge sen. Somnade tidigt för att vara mig, runt 22.50 tiden ungefär. Somnade med Micke i mina tankar <3 Saknar honom verkligen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0