R.I.P Marianne! <3

Idag väcktes man av att Ulrik ringde till Mickes mobil å meddelade att de va dags att vakna. Klockan hade då blivit 11. Käkade lite frukost å gjorde i ordning stugan, med städning och ihop plock av sängkläderna. Satt på altanen å tog de lugnt i stort sätt hela dagen. Låg även en stund i hängmattan innan de va dags för lunch å sedan hemgång för mig å Micke. Micke2 å Carro hade åkt vid halv 9 i morse å Ulrik å Laila åkte 30 min innan oss. Blev att jag läste hela vägen hem. Fick även ett samtal av pappa att hans moster Marianne hade somnat in igår kväll vid 21 tiden... Hon hade nämligen lagt in sig själv på sjukhuset i torsdags pga att hon mådde som hon gjorde å att allting hade gått så himla snabbt... Vi hade fått reda på för max 2 veckor sedan att hon hade en livsfarlig lungcancer å att hon inte hade många veckor kvar att leva.... Även om jag å hon inte va så jätte tajta så e de ändå en släkting som man träffar varje gång vi blir hem bjudna till farmor å farfar eller Gunilla å Micke (faster å farbror), eller när någon fyller år. Klart att man blir ledsen :'( Älsklingen märkte att de va något som hade hänt för jag vart helt tom å helt skakis när jag hade pratat klart med pappa. Han satte sig bredvid mig i soffan å höll om mig. Då kom de några tårar å de kändes så himla skönt att ha en axel att gråta mot samtidigt som man hörde Mickes lugnande ord <3 Han satt å höll om mig i säkert 30 min innan han sa att jag skulle hoppa in i en dusch för att försöka tänka på annat å mer för att få den här lugnande känslan. Å han hade rätt, efteråt så kändes allt lite bättre även om nyheten hade kunnat varit bättre... Sitter nu i soffan å försöker tänka på annat, medan älsklingen gibbar med sin kusin Joachim. Snart blir de å ta något att äta innan Wallander börjar. Blir då att krypa ner i sängen med älsklingen å mysa <3 Hoppas att ni får en fortsatt trevlig söndag ! Puss å kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0