Derby, AIK - DIF

Igår vart det nog lite väl mycket för två personer (Micke å Mika). Efter skolan drog jag till T-centralen där jag mötte upp pappa och Emil, innan vi fortsatte till Sundby Centrum där vi skulle möta upp älsklingen och Mika. Vi drog till Tre Bröder (restaurang) där Micke å Mange (arbetspolare) satt med en varsin bira (lär nog inte bara ha druckit en ;P). Blev att man beställde in en cider, medan man satt å skrattade å njöt av sällskapet. Mika anlände 15 min senare än oss. Efter mycket prat, skratt och skojigheter beställde vi in varsin pizza (å dricka självklart). Vid 18.10 tog vi bussen till Friends Arena där vi skulle se AIK - DIF matchen (fotboll). GRYYYYYYMT KUUUUL!!!!! Äntligen fick man se en annan sida av Micke (hans riktiga jag när de gäller gnaget), och de va bara positiva sidor. Stog å höll om varann eller höll varann i handen hela matchen - hur mysigt och underhållande som helst!!!!! Trots att man inte är ett gnaget fan så, så va de grymt kul att hänga med på matchen och självklart träffas så som de blev nu. Det här lär ju inte vara sista gången jag hänger med Micke å Mika på en match ;) Den slutade tyvärr 1-1... Fick även vara med om stenkastning efter matchen, DIF fan mot AIK fan, när vi va på väg till Solna station för att ta tåget till tälje. Sa hejdå till pappsen och brorsan i tälje, satte oss på templet (grabbarna skulle ta ytterligare några öl...). Blev att vi tog 01.16 bussen hem till lägenheten. Stog ute en stund å pratade, eller ah Micke svamlade (dyngrak som vanligt efter match) ;) Stod i köket i säkert 30 min innan vi la oss i sängen och myste rejält. Blev att vi inte somnade förrän 3 tiden, eller ah Micke däckade direkt å jag somnade väl efter 10 min. Kul att Mickes alarm skulle ringa kl.4.20.... Men va ska man säga efter en helt fantastisk onsdag med älsklingen, Mika, pappa å Emil <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0