Angående förlossningskursen :)

Som sagt uppdateringen kommer när den kommer nu för tiden. Hoppas att ni klarar er ^^ Kursen i måndags bestod av förberedelserna inför förlossningen. Vad man ska tänka på att packa ner i väskan till sjukhuset, mycket prat om akut kejsarsnitt/ igång sättning om det gått närmare 2 v efter beräknat datum/smärtlindring/hur man ska veta att det är dags att åka in och lite mer om hur man ska gå till väga överlag. Det va mycket intressant för både mig som blivande mamma och för pappan!!!! :) Vi fick även komma på en film, där man fick följa 2 par från och med de första värkarna tills att ungen låg på mammans bröst, och JA men fick se när ungen "ploppade" ut :) Allting va väldigt intressant, men jag måste erkänna att det börjar bli lite läskigt inför sin egen när man såg hur mammorna på filmen mådde. Man kände smärtan ända in i hjärtat redan nu... Jag är grymt lycklig å längtar mer än något efter våran lilla son å vill att tiden ska gå ännu snabbare, men samtidigt så är jag lite lättad att de trots allt är 3.5 mån kvar tanke på hur självaste förlossningen förväntas bli även om all smärta lätt kommer vara värt det :) Micke märkte att jag blev lite orolig och rädd inför våran förlossning, så han la en lugnande hand på mitt lår å gav mig en lätt puss samtidigt som han gav mig sitt underbara leende :) Är så glad att han hängde med på denna kurs å att de faktiskt är HAN som är pappan till mitt barn <3 Älskar honom sååå!<3 Efter kursen satt vi å pratade lite om hur vi tyckte kursen va å hur vi såg på våran kommande förlossning. Även om Micke också blev lite rädd så lugnade han ner mig med sina underbara ord att allting kommer gå bra å att han kommer finnas vid min sida oavsett vad som händer, nu och resten av livet :) De e så underbart att få höra han säga de även om jag hört det förut<3 På kvällen sen bjöd vi Mika på mat, för de skulle fixa lite saker innan det va dags för mig å Micke att åka till Kärrtorp för att han skulle spela match. Skönt att det inte va så extremt kallt ute. Även om de förlorade så tycker jag att de kämpade på bra :) Kom hem vid 23.15 tiden någonting, så det blev sängen direkt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0